دوربین‌های کامپکت با امکاناتی متفاوت

بازار دیجیتال- شرکت Nikon اخیرا سه محصول جدید را به فهرست دوربین‌های عکاسی دیجیتال کامپکت خودش اضافه کرده است. این دوربین‌ها قابلیت‌های مختلفی داشته و می‌توانند مورد توجه کاربران متفاوت قرار بگیرند. دوربین مدل P۷۱۰۰ یکی از این مدل‌های جدید است که در واقع به عنوان جایگزین مدل P۷۰۰۰ به بازار معرفی شده است و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل را دارد.

حسگر این دوربین از نوع CCD بوده و لنز آن فاصله کانونی ۲۰۰-۲۸ میلیمتری دارد. حداقل و حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ترتیب برابر ۱۰۰ و ۶۴۰۰ بوده و نمایشگر LCD بزرگ این دوربین با اندازه ۳ اینچ تصاویر را با وضوح ۹۲۱۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین دارای جک میکروفن استریو خارجی بوده و از امکان فیلمبرداری ۷۲۰ پیکسلی هم بهره می‌برد.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه تا ۳۲ گیگابایت را از طریق کارت‌های حافظه SDXC در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این دوربین امکان زوم اپتیکال تا ۱/۷ برابر را داشته و قرار است از ماه سپتامبر و با قیمت ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

مدل S۱۲۰۰pj هم دوربین جدید دیگری از این دوربین است که قابلیت عکاسی با وضوح ۱۴ مگاپیکسل را دارد و این دوربین مجهز به یک پروژکتور کوچک هم هست که تصاویر را با شدت روشنایی از ۱۴ تا ۲۰ انسی لومن و وضوح تصویر ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. این دوربین در دو رنگ مشکی و صورتی طراحی و تولید شده و قرار است از روز ۲۲ سپتامبر آینده با قیمت

۴۳۰ دلار به بازار عرضه شود.

دوربین مدل AW۱۰۰ هم محصول جدید دیگری از Nikon است که به تازگی به بازار معرفی شده است. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل را داشته و بدنه‌ای ضد آب و ضد ضربه دارد که امکان عکاسی در زیر آب و شرایط مختلف را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

این دوربین که در سه رنگ مختلف آبی، مشکی و نارنجی طراحی و تولید شده است از روز ۸ سپتامبر با قیمت ۳۸۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.