دوربین‌های جدید برای کاربران حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت Sony به تازگی چهار مدل جدید از دوربین‌های عکاسی دیجیتال خودش را به بازار معرفی کرده است. دو مدل از این دوربین‌ها از سری NEX این شرکت هستند که تا حالا با استقبال کاربران در بازار مواجه شده‌اند و دو مدل دیگر از سری دوربین‌های A این شرکت هستند. دوربین مدل NEX-۵N یکی از این محصولات جدید است که قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل را دارد. بدنه این دوربین تا ۱۵ میلیمتر باریک‌تر از مدل قبلی بوده و این دوربین با حداقل سرعت شاتر ۲۰ میلی ثانیه به عنوان سریع‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال با لنز قابل تعویض معرفی شده است. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با فرمت AVCHD و وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین قرار است از ماه سپتامبر و با قیمت ۷۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

مدل NEX-۷ دوربین جدید دیگری از این شرکت است که از یک نمایشگر XGA OLED بهره می‌برد و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۳/۲۴ مگاپیکسل را هم دارد. این دوربین که مجهز به حسگر APS-C است از ماه نوامبر و با قیمت ۱۳۵۰ دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.

دوربین مدل A۶۵ هم مشخصاتی شبیه به مدل NEX-۷ را در یک قاب DSLR دارد. این دوربین که مجهز به سیستم اتوفوکوس ۱۵ نقطه‌ای بوده، از ماه اکتبر آینده و با قیمت ۹۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد. دوربین مدل A۷۷ هم محصول جدید دیگری از این شرکت است که دارای سیستم اتوفوکوس ۱۹ نقطه‌ای بوده و سرعت شاتر آن به ۵۰ میلی‌ثانیه هم می‌‌رسد. این دوربین جدید هم قرار است از ماه اکتبر و با قیمت ۱۴۰۰ دلار به بازار معرفی شده و به فروش عمومی برسد.