دوربینی برای مسافران

بازار دیجیتال- شرکت Pentax به تازگی یک دوربین عکاسی دیجیتال جدید را به بازار این محصولات معرفی کرده است. این دوربین به خاطر طراحی باریک و سبکش انتخاب مناسبی برای مسافران خواهد بود. دوربین جدید این شرکت با مدل Optio RZ۱۸ به بازار معرفی شده است. این دوربین که از سری دوربین‌های RZ این شرکت است، دارای لنزی با امکان زوم اپتیکال تا ۱۸ برابر است که با افکت‌های متنوع امکان عکاسی از سوژه‌های مختلف را به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین که امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل را دارد، از لنزی با حداقل فاصله کانونی ۲۵ میلیمتری و حداکثر فاصله کانونی ۴۵۰ میلیمتری بهره می‌برد.

این دوربین در رنگ‌های متنوعی مانند مشکی، سفید، بنفش و نارنجی طراحی و تولید شده است. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح HVGA برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. RZ۱۸ دارای تکنولوژی کاهش لرزش دست و لرزشگیر اپتیکال است تا به این ترتیب کار عکاسی را راحت‌تر کرده و عکس‌های با کیفیت‌تر بگیرد. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر full HD و برابر ۷۲۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه به کاربرانش می‌دهد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های SD، SDHC و SDXC را هم دارد. شرکت Pentax اعلام کرده است که این دوربین جدیدش را از ماه اکتبر و با قیمت ۳۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

ساخت نت‌بوک با میگو توسط اسوس

شرکت اسوس به تازگی نت‌بوکی طراحی کرده که در ساخت آن از سیستم‌عامل MeeGo بهره برده شده است. نت‌بوک جدید اسوسEee X۱۰۱ نامیده می‌شود و برای فروش در بازار آمریکا آماده شده است. این دستگاه دارای صفحه نمایش ۱۰ اینچی LCD با وضوح تصویر ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل است.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به پردازنده ۳۳/۱ گیگاهرتزی، پردازشگر گرافیکی GMA ۶۰۰ اینتل، دو پورت USB و هشت گیگابایت حافظه اشاره کرد.