عدم نصب برچسب انرژی بر کالاهای بازار کامپیوتر

بازار دیجیتال- با وجودی که سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکنندگان و همچنین وزارت بازرگانی بارها و بارها در مورد نصب برچسب قیمت روی کالاهای حوزه کامپیوتر، به فعالان بازار گوشزد کرده است، اما کمتر در بازار مشاهده می‌شود که فروشگاهی اقدام به نصب برچسب قیمت کرده باشد. فعالان بازار معتقدند، نصب برچسب قیمت روی کالاهایی که قیمت آنها به طور مرتب در حال تغییر است منطقی نیست و به همین دلیل است که فروشگاه‌ها از نصب بر چسب قیمت روی کالاهای خود خودداری می‌کنند.

در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با احمدیان، یکی از فعالان بازار کامپیوتر داشتیم که می‌خوانید:

در حالی‌که سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ارگان‌های دیگر در مورد نصب برچسب قیمت روی کالاها توصیه‌های زیادی کرده‌اند، چرا فعالان بازار از نصب این برچسب‌ها روی کالاهای خود خودداری می‌کنند؟

تا قبل از نوسانات نرخ ارز، برخی از فروشگاه‌ها روی کالاهای خود برچسب قیمت نصب می‌کردند، اما این اواخر با نوسانات شدید ارزی امکان نصب برچسب قیمت روی کالاها وجود ندارد، زیرا قیمت‌ها گاه در یک هفته بارها تغییر می‌کند و تعویض قیمت‌های روی برچسب کار وقت‌گیر و سخت است.

در این مورد نظارت ارگان‌های ذی‌ربط تا چه حد است؟

به نظر می‌رسد ارگان‌های مربوطه به مشکلات بازار و فعالان بازار واقف هستند و به همین دلیل زمان نوسانات ارزی و زمان‌هایی که بازار در موقعیت بحرانی قرار دارد نسبت به عدم نصب برچسب‌ها واکنش نشان نمی‌دهند.