نتیجه تحقیقات نشان دهنده اهمیت تایپ صحیح نام‌های دامنه هنگام ارسال ایمیل‌ها و جست‌وجو در وب است. اشتباهات تایپی از جمله مشکلات متداول در وب است، زیرا مجرمان سایبری دامنه‌هایی شبیه به وب‌سایت‌های محبوب را ثبت می‌کنند تا کاربرانی را که بر حسب اتفاق نام دامنه‌ها را غلط تایپ می‌کنند، فریب دهند. چندین تحقیقی که اخیرا در زمینه امنیت شبکه صورت گرفته نشان می‌دهند که کاربران اینترنت باید بیشتر مراقب تایپ کردن کلمات باشند تا در معرض جرایم شبکه‌ای قرار نگیرند و به دام سایت‌های مخرب نیفتند.

بر اساس گزارش سایت سازمان فن‌آوری اطلاعات کشور، محققان موسسه مشاوره امنیت گادای‌گروپ نام‌های دامنه‌ای را راه‌اندازی کردند که صورت تغییریافته نام وب‌سایت‌های مجاز متعلق به شرکت‌های فورچون ۵۰۰ (Fortune ۵۰۰) بودند.

این محققان در گزارشی اعلام کردند که طی مدت شش ماه بیش از ۱۲۰۰۰ ایمیل گردآوری کردند که حاوی اسرار تجاری، فاکتورهای شرکت‌ها، اطلاعات شناسایی شخصی کارمندان، نمودارهای شبکه، نام‌های کاربری و گذرواژه‌ها بود. دامنه‌های مورد استفاده در این پژوهش غلط املایی نداشتند، اما «نقطه» مابین دامنه فرعی و دامنه در آدرس آنها حذف شده بود.