محموله‌های قدیمی، قیمت‌های متلاطم

بازار دیجیتال- ادامه روند صعودی قیمت دلار، بازار کامپیوتر را که می‌رفت تا به بهانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پررونق شود به رکود کشاند. به گفته فعالان بازار، طی مدت اخیر نه تنها محموله‌های جدیدی وارد بازار نشده‌اند، بلکه به دلیل رشد هزینه‌های ترخیص و... قیمت‌ها در بازار در ۵ درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان رشد قیمت‌ها در مورد لپ‌تاپ‌ها مشهود است.

به گفته سامان نراقی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر، به نظر می‌رسد که با ادامه این روند بازار کامپیوتر ما به کلی حیات و پویایی خود را از دست بدهد. زیرا بازاری که فاقد نمونه‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین باشد یک بازار مرده است.

علی طلوع، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر می‌گوید، در شرایط این چنینی برخی از فعالان بازار، برای جلوگیری از برگشت خوردن چک‌هایشان ناچارند کالاهای خود را با ضرر به فروش برسانند و به این ترتیب برای نجات خود سایر فعالان بازار را قربانی می‌کنند؛ چراکه خریدار در صورت مشاهده پدیده چند دستگی قیمت در بازار سریع به اوضاع نامساعد بازار پی برده و از خرید خودداری می‌کند.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر بروز پدیده‌هایی چون، بروز کلاهبرداری‌های بین کسبه، بروز پدیده چند دستگی قیمت و... غیرقابل پیش‌بینی نیست.