مخبر کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد: مجلس در ماه آینده در خصوص ساماندهی وضعیت اپراتور سوم تلفن همراه کشور تصمیم‌گیری می‌کند. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به اینکه چندی پیش وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شد و در خصوص ساماندهی وضعیت اپراتور سوم توضیحاتی ارائه کرد، گفت: براین اساس تقی پور اعلام کرد که این اپراتور باید بر اساس تعهدات خود از توانمندی‌های داخلی استفاده کند و تجهیزات مورد نیاز خود را از منابع داخلی تامین کند.

وی خاطرنشان ساخت: قرار شد وزیر ارتباطات آخرین برنامه‌های خود را درخصوص این اپراتور طی یک ماه به مجلس ارائه کند. وی با بیان اینکه ارائه برنامه اپراتور از سوی وزیر ارتباطات به کمیسیون صنایع و معادن مجلس عملی نشد، ادامه داد: ماه آینده در خصوص ساماندهی وضعیت اپراتور سوم تلفن همراه کشور تصمیم‌گیری می‌کند.

تقاضای تفحص از هزینه‌های قطع تلفن همراه

کمیسیون صنایع و معادن، تقاضای تحقیق و تفحص از هزینه‌های ناشی از قطع تلفن همراه و تعداد مشترکان ایرانسل را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت میهمان اعضای کمیسیون صنایع خواهد بود تا به سوالات شعبانی، علیزاده، قاضی‌پور، فولادگر، قدرت‌الله علیخانی و ناصری‌نژاد پاسخ دهد. همچنین کارگروه ارتباطات، روند پیشرفت برنامه‌های دولت در خصوص راه‌اندازی دولت الکترونیک در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را بررسی می‌کند.

مبنای محاسبه‌ هزینه رومینگ روشن کردن تلفن همراه نیست

مشترکین در صورت روشن کردن تلفن همراه در کشورهای طرف قرارداد به هیچ وجه هزینه‌ای جهت سرویس رومینگ بین‌الملل متحمل نخواهند شد؛ مگر در صورت شماره‌گیری و مکالمه با ایران یا برقراری ارتباط از ایران که به ثبت مکالمات در سیستم صورتحساب شده منجر باشد. به مشترکین همراه اول توصیه می‌شود که چنانچه ارتباط پایان یافت یا به هر دلیل دیگر برقرار نگردید یا حتی درصورت شنیدن پیغام از سوی شبکه، حتما با زدن دکمه قطع تلفن از قطع ارتباط مطمئن و سپس به شماره‌گیری مجدد اقدام کنند. همچنین توصیه می‌شود مشترکین سیم کارت‌های اعتباری قبل از عزیمت به کشورهایی نظیر عربستان سعودی نسبت به افزایش اعتبار سیم‌کارت خود به میزان مورد نیاز اقدام کنند و در حفظ و نگهداری سیم‌کارت و گوشی خود حداکثر دقت لازم را به عمل آورده و آن را در اختیار افراد ناآشنا، متصدی هتل و... قرار ندهند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است: جهت بالا بردن ضریب ایمنی، فعال سازی PINCODE سیم‌کارت و قفل رمزدار گوشی و همچنین خاموش کردن تلفن همراه به هنگام زیارت یا در مکان‌های شلوغ احتمال سوءاستفاده از سیم‌کارت را در صورت مفقودی یا سرقت به حداقل می‌رساند.