به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشترین شکایت‌های مطرح شده از سوی مردم در مردادماه به مزاحمت‌های تلفنی مربوط بوده است. حسن رضوانی در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، اظهار کرد: مشترکان و کاربران می‌توانند شکایت‌های خود را درخصوص نحوه ارائه سرویس از سوی اپراتورها به سازمان تنظیم مقررات ارائه کنند. وی افزود: درحال حاضرضریب نفوذ تلفن ثابت از سوی اپراتور اول حدود ۳۴ درصد و ضریب نفوذ تلفن سیار واگذار شده از سوی این اپراتور حدود ۵۴ درصد است. رضوانی گفت: بر اساس مستندات موجود و همچنین آمارهای ارائه شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور، پوشش جمعیتی همراه اول حدود ۹۳ درصد و پوشش جمعیتی اپراتور دوم حدود ۷۹ درصد است که هر دو اپراتور توانسته‌اند تعهدات موجود در پروانه را عملیاتی کنند. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیش از این نیز درباره کیفیت ارائه خدمات از سوی اپراتور دوم گفته بود: اپراتور دوم نیز در برخی شاخص‌ها نظیر میزان مکالمات قطع شده، تعهدات خود را نسبت به مفاد پروانه اجرایی کرده است.

اخاذی بعد از سرقت تلفن همراه

مردی بعد از سرقت تلفن همراه زنان از آنان اخاذی می‌کرد. این فرد در محدوده استحفاظی کلانتری چیتگر تهران دستگیر شد.

سرگرد «احمد فتوحی» رییس این کلانتری گفت: چندی پیش زنی به نام «فرزانه» به کلانتری مراجعه و عنوان کرد: مدتی قبل تلفن همراهش‌ که حاوی عکس‌های خانوادگی بود، سرقت شد و سارق چندین مرتبه با او تماس گرفته و به بهانه اینکه عکس‌هایش را روی شبکه اینترنت می‌گذارد و به صورت سی‌دی در میدان اصلی شهر پخش می‌کند، تاکنون مبلغ زیادی از او اخاذی

کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران بلافاصله تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز و براساس بررسی‌های انجام‌شده متهم را شناسایی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او شدند. سرگرد «فتوحی» افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد تاکنون از چند نفر که اکثرشان زنان جوان بودند به این شیوه اخاذی کرده است.