بازار دیجیتال- نوسانات نرخ ارز روی بازار گوشی تلفن همراه نیز تاثیر گذاشته است و طی مدت اخیر بازار این کالا با کاهش بیشتر تقاضا مواجه شده است. به گفته فعالان بازار، طی مدت اخیر نه تنها میزان تقاضا برای گوشی‌های گران‌قیمت کاهش یافته است، بلکه نمونه‌های ارزان قیمت با قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هم در بازار با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند.در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با سعیدی، یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود بازار خرید و فروش گوشی تلفن همراه تحت تاثیر نوسانات ارزی، روزهای سردی را سپری می‌کند. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله.به دلیل نوسانات نرخ ارز، میزان تقاضا در بازار گوشی در حد قابل توجهی کاهش یافته است و حتی نمونه‌های ارزان قیمت چندان بازار پررونقی ندارند. این درحالی است که سال گذشته در چنین روزهایی بازار گوشی گرم بود.

کاهش تقاضا برای گوشی‌های ارزان قیمت به چه علت رخ داده است؟

رشد نرخ دلار عامل اصلی این اتفاق است. از سویی برخی تصور می‌کردند با کاهش تعرفه واردات گوشی قیمت‌ها در بازار کاهش می‌یابد. ولی این اتفاق نیفتاد؛ چرا که تعرفه به تازگی کاهش یافته و تا زمانی که محموله‌های جدید وارد نشوند قیمت‌ها به همین حد می‌ماند. از طرفی رشد نرخ دلار باعث شده است که قیمت‌ها کاهش نیابد.