خریداران لپ‌تاپ چه می‌خواهند

بازار دیجیتال- استفاده از کالاهای دیجیتال با رنگ و طراحی های متفاوت و شاد برای برخی از کاربران کالاهای دیجیتالی و به ویژه خانم‌ها و گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۰ سال جذاب است. در بازار لپ‌تاپ هم همین‌طور است. به گفته فعالان بازار، لپ‌تاپ‌هایی با رنگ‌هایی نظیر سفید، زرشکی و طلایی بیشتر از نمونه های خاکستری و مشکی مورد توجه کاربران خانم قرار می‌گیرند. در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با صاحبی، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود در بازار لپ‌تاپ نمونه‌های رنگی و لپ‌تاپ‌هایی با طراحی‌های خاص مورد استقبال کاربران زن و گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۰ سال قرار می‌گیرد. نظر شما در این مورد چیست؟

درست است. البته نمونه‌های رنگی یا لپ‌تاپ‌هایی با طراحی‌هایی خاص طی چهار یا پنج سال قبل که وارد بازار شدند جذابیت بسیار زیادی برای خریداران داشتند. ضمن اینکه در آن زمان قیمت این لپ‌تاپ‌ها بسیار گران بود، ولی اکنون اوضاع فرق می‌کند و توجه خریدار تنها به شکل و ظاهر لپ‌تاپ نیست. بلکه در کنار زیبایی به قابلیت‌های لپ‌تاپ هم توجه دارد.

یعنی در حال حاضر لپ‌تاپ‌های رنگارنگ با طراحی‌های خاص از قابلیت‌های فنی بالایی هم برخوردارند؟

بله. همچنین قیمت‌ها هم متعادل‌تر شده است.

اختلاف قیمت یک لپ‌تاپ با طراحی معمولی و لپ‌تاپ با همان قابلیت با طراحی خاص حدودا چقدر است؟

به طور کلی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بابت طراحی لپ‌تاپ روی قیمت کالا افزوده می‌شود. ولی در گذشته اگر قیمت واقعی یک لپ‌تاپ ۵۰۰ هزار تومان بود، قیمت نمونه رنگین با طراحی خاص آن ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود.