استقبال شهرستانی ها از گوشی‌های ارزان‌قیمت

کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه بازار تلفن همراه معتقدند که شهرستانی‌ها بیشترین مشتریان گوشی‌های زیر ۵۰ هزار تومانی هستند. کاهش قدرت خرید بیشتر کاربران شهرستانی در سطح کشور باعث شده تا آنها به خرید گوشی‌های ارزان قیمت زیر ۵۰هزار‌تومانی روی آورند. گوشی‌های ارزان قیمت و دوسیم‌کارته برندهایی همچون نوکیا، سامسونگ، ال‌جی، ان ام سی چینی و جی ال ایکس ایرانی از جمله برندهایی هستند که در بیشتر استان‌های تهران مورد استقبال قرار گرفته است. بیشتر گوشی‌هایی که زیر ۵۰ هزار تومان تولید و در بازار عرضه می‌شوند فاقد امکانات پیشرفته‌ای همچون دوربین، حافظه و برقراری ارتباط‌های محلی است و تنها برای مکالمه ساده تلفنی به کار می‌رود.

در همین رابطه پدرام الیکایی مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه می‌گوید: گوشی‌های دو سیم‌کارته ان ام سی که در شهرستان‌های کشور عرضه می‌شود به دلیل برخورداری از هزینه پایین تاکنون مورد تقاضای بیشتر کاربران این کالای ارتباطی قرار گرفته است.

وی افزود: دو مدل «K۲۰۶» و «cobra» این برند که با بهای زیر ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود از جمله گوشی‌های پرفروش این برند به شمار می‌آید. مدیرعامل شرکت ارتباط همراه اروند گویا نیز در این باره گفت: در حال حاضر علاوه بر تهران، گوشی‌های ایرانی جی ال ایکس بیشترین تقاضای خود را در استان‌های مختلف کشور داراست.

«رضا مریداوی» افزود: کاهش قدرت خرید بیشتر کاربران شهرستانی باعث شده تا آنها به خرید گوشی‌های ارزان قیمت زیر ۵۰ هزار تومانی روی آورند.