بازار دیجیتال- نوکیا در تلاشی برای درک بهتر مشتری‌هایش، آمار جهانی را برای تشخیص عادات بازیافت کاربران منتشر کرد. براساس این آمار، ۹۱ درصد مردم جهان تلفن همراهشان را بازیافت نمی‌کنند. با توجه به این آمار کاملا روشن است که باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا مردم کشوی کمد خود را از گوشی‌های کهنه خالی کنند و قدمی برای سلامت محیط زیست خود بردارند.

براساس نتایج نظرسنجی نوکیا ،آرایی که در جایگاه اول این نظرسنجی قرار گرفته‌اند، ۴۴ درصد از مردمی هستند که وقتی تلفن همراهشان را بازیافت می‌کنند دوست دارند پولشان را پس بگیرند.

اما در مورد جایگاه دوم و سوم گروهی قرار دارند که چندان هم مایل به دریافت پول در مقابل کاری که انجام می‌دهند، نیستند. در این گروه، حدود ۵/۱۲ درصد از مردم دوست دارند دسترسی راحت‌تری به اماکن بازیافت داشته باشند یا در عوض یک کارت هدیه به خاطر ارائه گوشی قدیمی خود دریافت کنند.

در جایگاه چهارم این نظرسنجی کاربرانی هستند که به هیچ قیمتی حاضر نیستند از گوشی خود دل بکنند. در واقع کمتر از ۱۲ درصد از کاربران نمی‌خواهند به هیچ قیمتی از گوشی قدیمی خود جدا شوند و به نظرشان خاطراتی که با گوشی تلفن همراه قدیمی خود دارند آن‌قدر با ارزش هستند که نمی‌توانند آن را برای بازیافت تقدیم کنند.

در مقابل این گروه اما ۱۰ درصد ازکاربران با یک پاکت پیش‌پرداخت که شامل خرید گوشی جدید می شود، به سادگی از موبایل قدیمی خود دل می‌کنند و آن را برای نوکیا پست می‌کنند. در این نظر سنجی افراد خیرخواهی هم دیده می‌شود. این افراد که تنها ۵ درصد از جامعه نظرسنجی نوکیا را تشکیل می‌دهند به جای اینکه چیزی به دست آورند، فکر می‌کنند کمک خیریه بهترین گزینه است.

به عنوان مثال یکی از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی گفته است: «من موبایلم را به مردمی در روستای همسرم در غرب آفریقا هدیه می‌کنم که استطاعت مالی خرید آن را ندارند.» نوکیا با انتشار این آمار امیدوار است بتواند قدمی در بازیافت گوشی‌های تلفن همراه در جهان بردارد و کاری کند تا از مواد قابل‌استفاده در گوشی‌های کنونی در نسل بعدی تلفن‌های همراه استفاده شود.