شبکه اپراتور سوم تلفن همراه بعد از ۶ ماه تاخیر در زمان بهره‌برداری در کرج راه‌اندازی اولیه شد. به گزارش خبرگزاری مهر، راه‌اندازی اولیه شبکه موبایل نسل سوم اپراتور تامین تله کام در کرج از سوی روابط عمومی این شرکت اعلام شده به نحوی که این اپراتور تاکید کرده که با بهره‌برداری از این شبکه علاوه بر امکان استفاده از سرویس‌های پایه نظیر تماس صوتی و پیام کوتاه برای نخستین‌بار امکان دسترسی به شبکه اینترنت و نیز تماس تصویری روی گوشی‌های تلفن همراه فراهم شده است.

طبق اعلام تامین تله‌کام، در صورت همکاری مناسب شهرداری تهران و تسریع در صدور مجوزهای مربوطه برای نصب آنتن‌ها و توسعه شبکه به زودی شبکه نسل سوم تلفن همراه در تهران نیز راه‌اندازی خواهد شد و این اپراتور در تلاش است تا در آینده‌‌ای نزدیک شبکه خود را در سایر شهرهای بزرگ و سپس در سراسر کشور به بهره‌برداری برساند.

راه‌اندازی اولیه شبکه اپراتور سوم موبایل در کرج در حالی از سوی تامین تله کام اعلام شده که اپراتور دوم موبایل - ایرانسل - نیز ۴ سال پیش در چنین روزهایی شبکه اش را به صورت رسمی راه‌اندازی کرده بود.همچنین تاکنون عرضه سیم‌کارت‌های تامین تله کام و چگونگی واگذاری آن اعلام رسمی نشده، اما براساس اطلاعات رسیده به سایت خبری ایستنا، عرضه آزمایشی سیم‌کارت‌های تامین تلکام با نام تجاری رایتل با نصب تنها ۴۰۰ سایت BTS در سراسر کشور، همزمان با نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۲۰۱۱ در شهر تهران و با خدمات پایه نسل دوم و منحصر به خدمات پایه صوت و پیامک آغاز خواهد شد.

مراقب تماس مشکوک افراد ناشناس با تلفن همراهتان باشید

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اخیرا درباره تماس مشکوک افراد ناشناس که با معرفی خود به‌عنوان مهندس مخابرات به منظور بررسی خط مشترک با مشترکان تلفن همراه ارتباط برقرار می‌کنند، هشدار داده است.

حسن رضوانی به مشترکان تلفن همراه توصیه کرده است درصورتی که افراد ناشناس با معرفی خود به‌عنوان مهندس یکی از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه که به منظور بررسی خط مشترکان تلفن همراه با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، با توجه به اینکه از نظر هزینه ارتباط، هک کردن گوشی تلفن یا خطر دسترسی به اطلاعات سیم‌کارت آن مشترک وجود دارد، بنابراین مطلقا از دریافت رمز از تماس‌گیرنده و شماره‌گیری با تلفن یا واردکردن کد خودداری کنند. وی افزود: مشترکان، شماره تماس گیرنده را ثبت و به بخش شکایات سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لینک «دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی»ارسال کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره خطرات وارد کردن کد اعلام شده از سوی تماس گیرنده هم اظهار کرد: مطابق بررسی‌های به‌عمل آمده، با وارد کردن کدی که به مشترک اعلام می‌شود، تماس مجددی با وی برقرار شده و در نمایشگر گوشی واژه xalan نمایش داده می‌شود که درصورت وصل تماس، ویروسی به گوشی وارد می‌شود و باعث حذف اطلاعات گوشی و سیم‌کارت (IMSI) و (IMEI) شده و موجب قطع ارتباط با شبکه می‌شود و مشترک برای تماس مجبور خواهد بود گوشی دیگری خریداری کند.