تحقیقات نشان داده تا چهار سال آینده ۹۰ درصد مردم در استرالیا از تلفن همراه استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش Telsyte، استرالیایی‌ها عاشق گوشی‌های هوشمندشان هستند و به این ترتیب تا چهار سال دیگر ۱۰ میلیون کاربر به تعداد مشترکان گوشی‌های هوشمند در استرالیا افزوده خواهد شد. به این ترتیب تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در این کشور تا سال ۲۰۱۵ به ۵/۱۸ میلیون نفر می‌رسد.

موسسه تحقیقاتی Telsyte همچنین پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۱۵ تعداد کاربران تلفن همراه ۹۰ درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل خواهد داد. این در حالی است که در طول سال‌جاری، تعداد کاربران موبایل نصف جمعیت این کشور گزارش شده است.

بر اساس گزارش Telsyte، محبوبیت گوشی آی فون تا سال ۲۰۱۴ باعث افزایش شمار کاربران هوشمند دراین کشور می‌شود، اگرچه گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید که توسط HTC، سامسونگ، سونی‌اریکسون، موتورولا و هواوی ساخته شده نیز در افزایش شمار کاربران هوشمند بی‌تاثیر نبوده است.

این موسسه تحقیقاتی همچنین پیش‌بینی کرده که نوکیا آینده‌ای نامعلوم داشته و شانس زیادی در بازار ندارد در حالی که بلک بری همچنان مشتریان خود را در سطح بازار حفظ می‌کند.