دوربین نیمه‌حرفه‌ای با طراحی کامپکت

بازار دیجیتال- در میان دوربین‌های عکاسی دیجیتال جدیدی که هر روز به بازار معرفی و عرضه می‌شوند، تنها بعضی از آنها عنوان پر فروش‌ترین‌ها را به خودشان می‌گیرند. از آنجایی که این روزها تمایل کاربران به خرید دوربین‌های عکاسی دیجیتال نیمه حرفه‌ای هم افزایش پیدا کرده است، این نوع دوربین‌ها بیشتر در دسته پر فروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرند. یکی از این نیمه‌حرفه‌ای‌های پر فروش مدل P۵۰۰ از شرکت Nikon است که در ماه‌های اخیر یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار بوده است. این دوربین که در فصل اول سال ۲۰۱۱ وارد بازار جهانی شد از تابستان به بازار داخلی آمده است.

P۵۰۰ قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را داشته و یکی از قوی‌ترین دوربین‌های مگازوم این شرکت به حساب می‌آید. این دوربین امکان نوردهی تمام دستی را داشته و از یک لنز Nikkor با امکان زوم اپتیکال قوی تا ۳۶ برابر بهره می‌برد. حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۵/۲۲ میلیمتر بوده و حداکثر فاصله کانونی آن به ۸۱۰ میلیمتر می‌رسد. نکته مهم و جالب توجه درباره این دوربین آن است که سیستم لرزشگیر آن روی لنز تعبیه شده است تا به کاربران نه‌چندان حرفه‌ای هم امکان گرفتن عکس‌هایی شفاف و با کیفیت را بدهد.

حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ ایزو می‌رسد و حداقل و حداکثر سرعت شاتر آن به ترتیب برابر ۲ ثانیه و ۱ به ۱۵۰۰ ثانیه است. این دوربین همچنین از پنج حالت تنظیم تراز سفیدی و امکان تنظیم دستی آن بهره می‌برد و مبتنی بر حافظه فلش است. به این ترتیب کاربران آن امکان ارتقای حافظه با استفاده از کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را دارند. نمایشگر LCD این دوربین اندازه ۳ اینچی داشته و تصاویر را با وضوح ۹۲۱۰۰۰ نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. دوربین پر فروش شرکت Nikon قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را داشته و از پورت‌های USB ۲.۰ و HDMI بهره می‌برد.

این دوربین با وجود امکانات حرفه‌ای و جالبش طراحی و ابعادی مانند دوربین‌های کامپکت دارد. این دوربین ابعادی برابر ۸۴×۱۰۳×۱۱۶ میلیمتر داشته و وزن آن به ۴۹۴ گرم می‌رسد. این دوربین نیمه‌حرفه‌ای و پر فروش در حال حاضر با قیمت ۵۲۰ هزار تومان و گارانتی شرکت نورنگار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.