ساخت تصاویر سه‌بعدی روی صورت

سونی به تازگی محصولی به نام «بیننده سه‌بعدی شخصی» (Personal ۳D Viewer) را عرضه کرده است. این دستگاه شبیه به یک هدست ساده به نظر می‌رسد، اما در حقیقت یک عینک بزرگ تک لنزی است که در نمایشگاه برلین رونمایی شد و از پایان ماه وارد بازار آمریکا می‌شود.

این دستگاه در حدود نیم کیلوگرم وزن دارد و بنابراین برای قرار گرفتن روی سر چندان سبک به نظر نمی‌رسد، اما زمانی که دستگاه به کار گرفته می‌شود وزن بالا نسبت به لذت تماشای تصاویر سه بعدی با وضوح تصویر بالا ناچیز به نظر می‌رسد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، «هدست- عینک» سونی برپایه فرآیندهای مغزی عمل می‌کند. به طوری‌که هر چشم دو تصویر متفاوت را می‌بیند که سپس در مغز برای رسیدن به یک اثر سه بعدی با هم یکی می‌شوند.

Personal ۳D Viewer در کل دو «میکروتلویزیون» است که به یک عینک- هدست سه بعدی تبدیل شده است. این دستگاه برای کسانی که در خانه تلویزیون سه بعدی ندارند یک مزیت به شمار می‌رود. هرچند قیمت آن بسیار بالا و برابر با ۷۳۰ دلار است.

سونی استفاده از این محصول را برای کودکان و افراد زیر ۱۵ سال ممنوع کرده است. «دیوید هانتر» از بیمارستان کودکان بوستون در این خصوص توضیح داد که حدود ۷ و ۸ سالگی برای تشکیل یک دید کامل دوره بحرانی به شمار می‌رود و بنابراین استفاده از عینک‌های سه‌بعدی برای کودکان این سن می‌تواند روی قدرت بینایی تاثیرات منفی برجای بگذارد.