ثبات تقریبی قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری

بازار دیجیتال- با وجودی که نوسانات نرخ ارز و افزایش شدید قیمت دلار آزاد و حواله‌های ارزی طی هفته گذشته باعث رشد قیمت‌ها در بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی شده است، اما فعالان بازار تلویزیون از ثبات قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون‌های سه بعدی خبر دادند. به گفته فعالان بازار، با توجه به اینکه اکنون در فصل رونق بازار قرار داریم، ترجیح می‌دهیم کالا را با سود اندک یا حتی بدون سود به فروش برسانیم تا اینکه کالاهایمان روی دستمان بمانند.

محمدشوقی، یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری در این باره گفت: طی مدت اخیر با توجه به اینکه نرخ دلار آزاد به حدود یک هزار و ۳۴۰ تومان هم رسید، فعالان بازار کامپیوتر، گوشی موبایل و تجهیزات دیجیتالی، قیمت‌ها را افزایش دادند. به عبارتی می‌توان گفت، قیمت‌ها در بازار این کالاها همگام با نوسانات نرخ ارز تغییر می‌کرد که این موضوع باعث شد بازار این کالاها بیش از پیش راکد و بی‌رونق شود.

به گفته وی، با توجه به این موضوع، فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری قیمت‌ها را افزایش چندانی ندادند، البته برخی از شرکت‌ها به دلیل اینکه هزینه‌های ترخیص کالا افزایش یافته است ناچار شدند قیمت‌ها را تا حدودی افزایش دهند، اما این افزایش قیمت به هیچ وجه به اندازه رشد قیمت‌ها در بازار کامپیوتر نبود.

سالارمنش، یکی دیگر از فعالان بازار هم با اشاره به این موضوع که طی ماه‌های گذشته بازار تلویزیون‌های LED و سه‌بعدی رشد خوبی داشته است گفت، با توجه به اینکه شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می کنند و همچنین با مد نظر قرار دادن این موضوع که به‌رغم رشد شدید نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری تغییر زیادی نکرده است، بازار لوازم صوتی و تصویری همچنان مشتریان خود را حفظ کرده است.

به گفته این فعال بازار، همچنین طی یکسال اخیر، میزان عرضه و همچنین تقاضا برای نمونه‌های قاچاق در بازار تلویزیون در حد قابل توجهی کاهش یافته است.