بازار دیجیتال- این روزها در بازار تبلت نمونه‌های مختلفی با قابلیت‌های فنی و قیمت‌های مختلف وجود دارند که هر کدام مخاطبان خود را دارند. به گفته فعالان بازار، اما در بازار تبلت هم مانند لپ‌تاپ و مینی لپ‌تاپ توجه کاربران به وزن دستگاه است و به همین دلیل نمونه‌های سنگین وزن که وزنی حدود یک کیلو دارند با وجودی که قیمت پایین‌تری نسبت به سایر نمونه‌های موجود در بازار دارند، با استقبال چندانی مواجه نیستند.در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با فراهانی یکی از فعالان بازار تبلت در پاساژ پایتخت داشتیم که می‌خوانید:

با توجه به نوسانات نرخ ارز وضعیت تقاضا برای انواع تبلت چگونه است؟

بازار این کالا هم مانند سایر محصولات حوزه کامپیوتر بی‌رونق است و اکثرا فروشندگان از عرضه کالا به بازار خودداری می‌کنند.

شنیده می‌شود اکثر خریداران تبلت به سراغ نمونه‌های سبک وزن می‌روند و نمونه‌های ده اینچی که وزن بیشتری دارند متقاضیان کمتری دارند. نظر شما در این مورد چیست؟

بله، درست است. البته این موضوع در مورد تبلت‌های برندی مانند اپل صحت ندارد. ولی در مورد برندهایی نظیر اسوس، ایسر، ارکوس و... نمونه‌های ده اینچی متقاضیان کمتری دارند تا نمونه‌های ۷ یا ۸ اینچی که سبک وزن هم هستند.

آیا در بازار تبلت فاکتور قیمت مانند بازار نت‌بوک و نوت‌بوک در درجه اول اهمیت قرار دارد؟

نمی‌شود گفت فاکتور قیمت برای تمام کاربران مهم است. اما به طور کلی در بازار تبلت اکثر افراد به دنبال خرید کالای سبک وزن و با قابلیت هستند که ظاهر زیبایی داشته باشد و امکاناتی نظیر قابلیت تعبیه سیم‌کارت در دستگاه و... داشته باشد.