معاون عملیات مناطق شرکت ارتباطات سیار ایران از پوشش کامل تلفن همراه در خطوط متروی تهران تا دو ماه آینده خبرداد و گفت: از تیرماه سال آینده نیز مشکلی به‌عنوان قطعی در شبکه همراه اول نخواهیم داشت. حسن رضوی در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات و اطلاع‌رسانی - ایران تله کام ۲۰۱۱ - به تشریح اقدامات همراه اول در جهت بهینه سازی زیرساخت‌های شبکه ارتباطات سیار ایران پرداخت که تا سال آینده به ثمر خواهد نشست و تاکید کرد: تا تیرماه سال ۹۱ برای برقراری ارتباط، وابسته به سوئیچ یک مرکز نخواهیم بود و اگر با قطعی فیبر روبه‌رو شویم امکان اتصال به شبکه از مسیر دیگر وجود خواهد داشت. وی از امضای موافقتنامه همکاری میان شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت متروی تهران خبر داد و گفت: با همکاری این دو شرکت تا دو ماه آینده تمام خطوط مترو تهران تحت پوشش شبکه همراه اول قرار می‌گیرد. معاون شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه نیاز ارتباطی در مناطق جنوب کشور بیشتر است، بر سرعت بخشیدن به توسعه شبکه موبایل در مناطق جنوب کشور تاکید کرد و افزود: همراه اول هم اکنون بیش از ۱۵۰ سایت متحرک و اضطراری دارد که این سایت‌ها برای استفاده در هنگام بروز حوادث غیرمنتظره مانند سیل، زلزله، رانش زمین و در مواقع بروز اختلال در سایت‌های ثابت و نیاز به ترافیک بیش از حد معمول در یک مکان خاص تهیه شده‌اند. وی افزود: در زمان وقوع حوادث طبیعی که تمام زیرساخت‌های منطقه حادثه دیده از بین می‌رود، می‌توان بوسیله سایت‌های متحرک امکان برقراری ارتباط را فراهم کرد. رضوی گفت: کاربرد دیگر سایت‌های متحرک، مواقعی است که نیاز به ترافیک بیش از حد معمول در یک مکان خاص وجود داشته باشد.

ایرانسل کیف پول تلفن همراه راه‌اندازی کرد

سرویس کیف پول تلفن همراه - Mobile Wallet - همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی - ایران تله کام ۲۰۱۱ - توسط اپراتور ایرانسل عرضه شد. «موبایل ولت» را می‌توان حساب و کارت متناظر با شماره تلفن همراه در بانک با امکانات کیف پول دانست.

این سرویس که در ادامه خدمات بانکی اپراتور ایرانسل مانند USSDو خرید امن با امپاد (مشابه سرویس جهانی PayPal) است با همکاری شبکه بانکی کشور، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با انتقال وجه از دستگاه‌های ATM و کارت‌های عضو شتاب به شماره تلفن همراه خود، از فروشگاه‌ها خرید کرده یا بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی یا سینما را تنها از طریق شماره‌گیری یک کد دستوری تهیه کنند. تسهیل خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری، استفاده از فناوری کد دستوری برای ثبت نام با سهولت بیشتر و امنیت بالا و کاهش ریسک برای خریدهای اینترنتی از جمله دیگر مزایای این سرویس اعلام شده است.

بازار سیم‌کارت تلفن همراه گرفتار رکود

به گفته رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی، بازار خرید سیم‌کارت‌های تلفن همراه طی هفته گذشته تقریبا راکد بود و قیمت‌ها نیز تفاوت چندانی نکرده است. افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: البته افزایش قیمت، ثبات و پایداری قیمت کدهای یک و دو همچنان ادامه دارد و می‌توان گفت که بیشترین متقاضی در بازار تلفن همراه به کدهای یک و دو مربوط است. فروتن با بیان اینکه رکودی نسبی در بازار سیم‌کارت تلفن همراه حاکم شده است، تصریح کرد: قیمت سیم‌کارت صفر تلفن همراه با کد ۲ با شماره‌های معمولی سیم‌کارت با کد کارکرده یک برابری می‌کند.