رکود در بازار دوربین‌های دیجیتال

بازار دیجیتال- سیل اخیر تایلند گویا هنوز هم در حال قربانی گرفتن از بازار محصولات دیجیتال است. شرکت‌های بزرگ تولید کننده دوربین‌های عکاسی دیجیتال مانند Canon، Nikon و Sony به تازگی اعلام کرده‌اند که بخش‌های تولیدی و خطوط تولیدشان در تایلند به دنبال این سیل آسیب جدی دیده‌اند و به این ترتیب حجم تولید این شرکت‌ها کاهش پیدا کرده است. شرکت Nikon اعلام کرده است که این وضعیت باعث کمبود در بعضی تولیدات می‌شود. این شرکت همچنین بعد از این سیل خبری درباره معرفی یا عرضه محصول جدیدی به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال اعلام و منتشر نکرده است. مقر اصلی کارخانه تولید این شرکت در منطقه صنعتی Rojana در استان Ayutthaya در مرکز تایلند قرار دارد و در اولین روز آغاز سیل طبقه اول آن به طور کامل زیر آب فرو رفته است. به این ترتیب تولید در این بخش از روز ششم ماه اکتبر تعطیل شده است. این در حالی است که هنوز هیچ خبری از زمان آغاز به کار دوباره این بخش تولیدی اعلام نشده است. شرکت Nikon اعلام کرده است که تصمیم دارد تجهیزات کارخانجاتی جدیدی را بخرد و یک بار دیگر روند تولیدش را برنامه‌ریزی کند.

از طرف دیگر شرکت Canon گزارش کرده است که سیل تایلند باعث کاهش میزان فروش و به دنبال آن کاهش درآمد این شرکت در فصل چهارم خواهد شد. این شرکت اعلام کرده است که این سیل فروش سالانه Canon را تا ۶۵۷ میلیون دلار می‌رساند. این شرکت همچنین پیش‌بینی سود در گردش خودش را برای سال ۲۰۱۱ تا ۵ درصد کاهش داده و به ۷/۴ میلیارد دلار رسانده است. مسوولان این شرکت معتقدند که این موضوع می‌تواند همراه با زلزله‌ای که در ماه مارس گذشته در ژاپن اتفاق افتاد، باعث کاهش قیمت دوربین‌های عکاسی دیجیتال شود.

شرکت Sony هم اعلام کرد که درآمد این شرکت در فصل دوم سال ۲۰۱۱ تحت تاثیر سیل تایلند کاهش پیدا کرده است. این موضوع باعث شد تا این شرکت معرفی دوربین‌های سری NEX و Alpha خودش را هم به تعویق بیندازد.

بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال سال سختی را پشت سر می‌گذارد؛ سالی که با سونامی ژاپن آغاز شد و با سیل تایلند ادامه پیدا کرد.