طرح‌های جلوگیری از قاچاق گوشی عملی نشده است

مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه با اشاره به تصویب قانونی‌های جدید برای ساماندهی بازار تلفن همراه در پی کاهش تعرفه گوشی گفت: متاسفانه تا کنون اجرای این طرح عملی نشده است. پدرام الیکایی با بیان این مطلب اظهار کرد: تا کنون مبارزه و جمع آوری گوشی‌های غیر مجاز و قاچاق به صورت جدی توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت نگرفته و بازار تلفن همراه مملو از گوشی‌های قاچاق است.

وی افزود: بعد از اجرای مصوبه کاهش تعرفه واردات گوشی قرار بود اطلاع‌رسانی در زمینه خرید محصولات اصلی و غیر قاچاق صورت گیرد که تاکنون هیچ‌کدام از این موارد عملی نشده است. به گفته وی، همچنین تشدید همه جانبه با ورود و حمل‌ونقل گوشی تلفن همراه قاچاق به ویژه نحوه جمع‌آوری گوشی‌های غیر مجاز از دیگر اقداماتی است که قرار بود در دستور کار قرار گیرد که این اتفاق هم عملی نشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبه‌های این جلسه پلمب واحدهای صنفی فاقد مجوز بودند که در این زمینه نیز تا کنون اقداماتی صورت نگرفته است.

چندی پیش «مهدی ایوبی»، معاون پیشگیری و هماهنگی امور سازمان‌ها و استان‌ها ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به تصمیم دولت در به حداقل رساندن تعرفه گوشی تلفن همراه با هدف پیشگیری از قاچاق آن بر اقدام فوری و همه جانبه همه دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق تلفن همراه تاکید کرد.بر اساس اعلام روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همچنین نیروی انتظامی ماموریت یافت برای برخورد و همه جانبه با قاچاق تلفن همراه در مرزها، حمل و نقل و سطح عرضه اقدامات لازم را انجام دهند.