معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) مطابق پروانه نمی‌تواند بیشتر از ۷۲ ساعت از زمانی که از مردم پول می‌گیرد، مشترک را برای دریافت سیم‌کارت منتظر نگه دارد. لطف‌الله سبوحی، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: رایتل پیشنهاد تعرفه مکالمات خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فرستاده است و مجموعه بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان مشغول بررسی این تعرفه‌ها هستند.او با بیان اینکه خود اپراتور رایتل این اختیار را دارد که در قالب تعرفه تشویقی کارش را شروع کند، گفت: سقف قیمت‌ سیم‌کارت اپراتور سوم مشابه پروانه مخابرات و اپراتور دوم است، یعنی برای سیم‌کارت‌های اعتباری حداکثر ۲۰۰ هزار ریال و برای سیم‌کارت‌های دائمی حداکثر ۱۲۰ هزار تومان بدون احتساب مالیات است. وی با بیان اینکه در این فضای رقابتی سیم‌کارت عملا قیمتی ندارد، تاکید کرد: رایتل این اختیار را دارد که سیم‌کارت‌هایش را در این سقف واگذار کند. سبوحی تصریح کرد: هر زمانی که اپراتور سوم تلفن همراه آماده واگذاری باشد، باید ثبت‌نام کرده و پول دریافت کند و هر زمانی که پول را از مردم دریافت ‌کند، ظرف ۷۲ ساعت باید سیم‌کارت را به مشترک تحویل بدهد.

ارائه محصولات محرم برای مشترکان همراه اول

سرویس‌های ویژه ایام محرم برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول راه‌اندازی شد.سرویس‌های ویژه ایام محرم برای مشترکان همراه اول در بخش‌های مختلف شامل خبرهای روز، داستان‌ها و شعرهای محرم، پیام‌های روزانه و حدیث فعال شده و مشترکان این اپراتور با عضویت در سرویس‌های مختلف ایام محرم، تا پایان ایام عزاداری روزانه پیامک‌هایی دریافت می‌کنند. برای عضویت در سرویس «همراهان حسین» مشترکان کافی است عبارت HAMRAH را به شماره ۷۰۲۲ ارسال کنند تا به عضویت سرویس‌های ویژه محرم شامل خیمه عشق، نی نوا، حرم حبیب، با کاروان کربلا، از دیار آزادگی، احادیث و اخبار محرم درآیند. مشترکان همچنین با ارسال کلید واژه MOHARAM به شماره ۷۰۲۲ می‌توانند مشترک دریافت اخبار روزانه مرتبط با مراسم و آیین‌های عزاداری شوند.در بخش شعر، مشترکان همراه اول تنها با ارسال عبارت NAVA به شماره ۷۰۲۲ مشترک دریافت اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و ایام محرم و مشترک سرویس «نینوا» می‌شوند. همچنین مشترکانی که تمایل به دریافت روایت داستانی حماسه حسینی از کوفه تا کربلا دارند، می‌توانند کلید واژه DASTAN را به شماره ۷۰۲۲ ارسال کرده و مشترک دریافت پیامک‌های سرویس «خیمه عشق» شوند. برای دریافت احادیثی به نقل از امام حسین (ع) یا در خصوص واقعه عاشورا، مشترکان باید عبارت HADIS را به شماره ۷۰۲۲ ارسال کنند و برای عضویت در سرویس «حرم حبیب» به منظور دریافت پیام‌های حماسه حسینی با لحنی عامیانه می‌توانند واژه HABIB را به شماره ۷۰۲۲ پیامک کنند. همراه اول همزمان با این ایام عزاداری، آهنگ‌های جدیدی را نیز به عنوان آوای انتظار ویژه محرم ارائه کرده است.

عرضه محصولات و طرح هیات عزاداران ایرانسل

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، ایرانسل اقدام به ارائه محصولات و خدمات مناسبتی این ایام نظیر خدمات متنی، آهنگ پیشواز، اطلاع‌رسانی برنامه مساجد و حسینیه‌های مراکز استان‌ها، امکان اطلاع از نزدیک‌ترین هیات نسبت به محل قرارگیری مشترک و همچنین طرح عضویت در «هیات عزاداران ایرانسل» کرده است.به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مشترکان سیم کارت‌های این شرکت می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن رایگان به شماره ۸۴۸۸۴ در هیات عزاداران ایرانسل عضو شوند و پس از عضویت، ایرانسل به طور خودکار و بنا به موقعیت مکانی مشترک، محصولات مناسبتی مرتبط با شهر وی را به طور روزانه اطلاع رسانی می‌کند و مشترک می‌تواند از محصولات ویترین و نوای پیشواز محلی و عمومی متناسب با ایام محرم بهره‌مند شود.

محصولات برتر مناسبتی این ایام شامل نوای پیشواز محلی و عمومی و مسابقه پیامکی نینوا می باشد، ضمن آنکه که تمامی نواهای پیشواز در ایام محرم با ۵۰درصد تخفیف به قیمت ۲هزار و پانصد ریال عرضه می‌شوند.

محصولات متنی ویترین ایرانسل نیز شامل پیامک محرم، نوحه، اعمال محرم، اشعار، اطلاع از برنامه مساجد و حسینیه‌ها در مراکز استان‌ها، اطلاع از نزدیک‌ترین هیات، ثبت هیات، فرهنگ عاشورا، مرثیه و زندگی نامه شهدای کربلا است.مشترکان علاوه بر اطلاع از برنامه‌ها و محصولات شهر خود می‌توانند برای اطلاع از برنامه شهرهای دیگر، نام شهر مورد نظر را با رعایت فاصله پس از عبارت ozv moharam به شماره ۸۴۸۸۴ ارسال کنند. در این صورت هم محصولات مناسبتی مرتبط با شهرخود و هم شهر مورد نظر را دریافت خواهند کرد.براساس این گزارش، عضویت در هیات عزاداران و دریافت پیام‌های اطلاع‌رسانی محصولات رایگان است و مشترکین تنها بهای محصولات و خدمات مورد تقاضای خود را پرداخت می کنند. اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات و خدمات ویژه محرم۹۰ ایرانسل و طرح هیات عزاداران ایرانسل از طریق وب‌سایت رسمی این شرکت به نشانی www.irancell.ir

قابل مشاهده است.