عرضه یک توپ روباتیک که با تلفن همراه کنترل می‌شود

یک شرکت تولیدکننده گجت‌های الکترونیکی توپ روباتیکی را عرضه کرده است که با تلفن‌های همراه هوشمند کنترل می‌شود. این توپ کوچک که محصول شرکت «اوربوتیکس» است و «اسفرو» (Sphero) نام دارد از طریق یک برنامه جانبی سازگار با تلفن‌های همراه هوشمند برپایه سیستم عامل‌های iOS و آندروید کنترل می‌شود. این برنامه جانبی می‌تواند روش چرخش، مسیری که توپ باید طی کند، رنگ توپ و سرعت چرخش را کنترل کند.

ابعاد این روبات در اندازه توپ‌های معمولی بیس بال است، اما در داخل آن یک سری مدارات و سیستم‌های الکترونیکی به ویژه یک ماژول بلوتوث قرار دارد که به توپ اجازه می‌دهد دستورات را از شعاع حداکثر ۲۰ متری مستقیما از تلفن همراه هوشمند مجهز به برنامه جانبی دریافت کند. این توپ می‌تواند تغییر رنگ دهند و در بازی‌هایی که در طول شب انجام می‌شود بدرخشد. کاربر با لمس نمایشگر تلفن خود می‌تواند از طریق برنامه جانبی و سرعت‌سنج‌های دستگاه، مسیر حرکت توپ را تنظیم کند. از دیگر تجهیزات داخلی این توپ روباتیک می‌توان به یک سرعت‌سنج، گردش نما و یک قطب نما اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهند در زمان حرکت توپ آن را به طور کامل کنترل کند.

حداکثر سرعت حرکت Sphero حداکثر ۱ متر بر ثانیه است. زمانی که توپ به مانع برخورد می‌کند می‌تواند به عقب بازگردد. براساس گزارش ۷ گجت، باتری این روبات امکان بازی به مدت یک‌ساعت را فراهم می‌کند. شارژ آن به روش بی‌سیم انجام شده و به مدت ۳ ساعت به طول می‌انجامد. قیمت این محصول در حدود ۱۳۰ دلار است.