یک لپ‌تاپ با بدنه مقاوم از خانواده DELL

بازار دیجیتال- مدل ۳۴۵۰-C از سری vostro به عنوان لپ‌تاپ مقاوم و حرفه‌ای DELL در بازار داخلی معرفی شد. این لپ‌تاپ به دلیل شاسی کوچکی که دارد مقاوم‌تر است. لولاهای نمایشگر، آن را به محکمی سر جای خود نگه می‌دارند ولی با این حال باز کردن در آن با استفاده از یک دست در حالی که دست دیگر بدنه‌ اصلی را نگه نداشته باشد، مقدور است.این لپ‌تاپ از نظر پورت‌ها و اتصالات، لپ‌تاپی قوی است و پورت‌های متنوع و زیادی روی آن وجود دارند. تجهیز به خروجی VGA، خروجی HDMI، یک پورت ترکیبی USB ۲.۰/eSATA، یک پورت USB ۲.۰ دیگر، یک شیار د ۳۴ExpressCard و یک کارتخوان ۸ در ۱ از ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. این لپ‌تاپ از کارت‌های حافظه‌ SD، MMC، MS، MSPro، Mini SD، MS Duo و MSPro Duo پشتیبانی می‌کند.۳۴۵۰ مجهز به صفحه کلید از نوع Chiclet Style با کلیدهای جدا از هم بر روی شاسی و نور پس‌زمینه است. نور پس‌زمینه‌ صفحه کلید دارای سه مود Bright، Dark، Offاست و در صورت عدم استفاده از صفحه کلید پس از مدتی نیز خاموش می‌شود.همچنین تاچ‌پد ۳۴۵۰ با قطر ۹۰ میلی‌متر بسیار کارآمد است. این تاچ‌پد کاملا بزرگ است و عملکردی کاملا حساس و قابل قبولی دارد. تاچ‌پد از نوع مولتی‌تاچ است و تقریبا از همه‌ ویژگی‌های آن پشتیبانی می‌کند.در مورد صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم باید بگوییم، دل روی این نوت‌بوک از نمایشگر مات به جای نمایشگر براق کمک گرفته است. این نمایشگر ۱۴ اینچی رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل را ارائه می‌کند و از نوع LED Backlit است. متاسفانه در ۳۴۵۰ آلترناتیوهایی با نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر در نظر گرفته نشده است. به هر صورت برای تماشای فیلم‌های HD به صورت باکیفیت‌تر می‌توانید از خروجی HDMI استفاده کنید و آنها را روی HDTV ببینید. در مورد قابلیت‌های فنی لپ‌تاپ DELL هم باید بگوییم که این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ Intel Core i۵-۲۴۱۰M با سرعت ساعتی ۳/۲ گیگاهرتز است. پردازنده‌ به کار رفته روی این نوت‌بوک نسل دوم پردازنده‌های Corei شرکت اینتل است.

این پردازنده دو هسته‌ای که به صورت مجازی توانایی ساختن دو هسته دیگر و در کل کار کردن با چهار هسته به صورت همزمان را دارد، قدرت و توان بسیار زیادی را تولید می‌کند.دل ۳۴۵۰ با گرافیک Onboard از نوع Intel HD Graphics ۳۰۰۰ و همچنین گرافیک مستقل AMD Radeon HD ۶۶۳۰M ساخته شده است. این کارت گرافیکی در حقیقت مدل بعدی HD ۵۶۵۰ است که سرعت پایین‌تری را ارائه می‌کرد. بنابراین انتظار می‌رود که ۶۶۳۰M در عملکرد ۳D خود را بهتر نشان بدهد. این کارت گرافیکی از فن‌آوری PowerXPress ۴.۰ بهره می‌برد که در واقع کاری می‌کند که کارت گرافیکی مستقل فقط به هنگام نیاز روشن باشد. وقتی در حال انجام وظایف ساده‌تر با رایانه خود هستید، گرافیک شما به همان گرافیک Onboard سوئیچ می‌شود تا کارت گرافیکی مستقل خاموش شود و انرژی کمتری مصرف شود تا به این صورت شارژدهی باتری شما هم بیشتر شود.

به طور کلی، کیفیت ساخت و طراحی خوب، عملکرد قدرتمند و موجود بودن در کانفیگ‌های مختلف، تجهیز به صفحه کلید Chiclet Style و تاچ‌پد بسیار خوب، تعداد و تنوع زیاد پورت‌های موجود و وجود پورت USB ۳.۰، عملکرد خنک و کم سر و صدا و قیمت مناسب از نقاط مثبت این لپ‌تاپ است.لپ‌تاپ مذکور با قیمتی حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.