همکاران سیستم- پس از آنکه کنترل‌گر حرکتی کینکت در میان کاربران دستگاه‌های ایکس باکس ۳۶۰ با استقبال زیادی مواجه شد، حالا مایکروسافت تصمیم گرفته است این فناوری را روی نسل جدید لپ‌تاپ‌ها نیز عرضه کند. مایکروسافت هم‌اکنون تلاش می‌کند با همکاری برخی از شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ، حسگر‌های حرکتی کینکت را وارد دنیای لپ‌تاپ کند. شرکت مایکروسافت در تلاش است تا برخی از تولیدکنندگان سخت‌افزارهای رایانه‌ای را متقاعد کند دسک‌تاپ‌های مجهز به کنترل‌گر حرکتی کینکت را تا قبل از پایان سال جاری میلادی وارد بازار کنند.خبرهای منتشرشده درباره این تصمیم مایکروسافت حاکی از این است که ایسوس از جمله اولین شرکت‌هایی خواهد بود که نت بوک‌هایی با سیستم عامل ویندوز ۸ و کنترل گرهای حسگر حرکتی کینکت را روانه بازار خواهد کرد.در نمایشگاه محصولات الکترونیکی که چندی پیش در

لاس وگاس آمریکا برگزار شد، شرکت سامسونگ و ال‌جی تلویزیون‌هایی عرضه کرده بودند که مجهز به فناوری کینکت بود. شرکت سافت‌کینگ نیز در تلاش است این فناوری را با فناوری تصاویر سه بعدی ترکیب کرده و آن را روی رایانه‌های قابل حمل خود عرضه کند.کینکت در اصل نام فناوری‌ای است که به کاربران ایکس باکس اجازه می‌دهد دستگاه بازی خود را بدون هیچ وسیله‌ای کنترل کنند.

شکایت از ۷ غول فناوری به جرم نقض قوانین

گوگل، اپل و ۵ شرکت دیگر فناوری به جرم نقض قوانین ضدانحصار به زودی محاکمه خواهند شد.به گزارش بلومبرگ، این هفت شرکت متهم به توافق پنهانی برای عدم استخدام کارکنان سابق یکدیگر هستند. هدف از این توافق عدم افشای اسرار تجاری و حرفه‌ای هر یک از این شرکت‌ها اعلام شده است. لاکی کوه، قاضی فدرال منطقه سن خوزه کالیفرنیا می‌گوید: این شکایت که از سوی شاکیان خصوصی و دولتی پیگیری می‌شود تاکنون بارها مطرح شده بود، اما این اولین بار است که از سوی دادگاه رسما مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرد. دیگر شرکت‌هایی که به غیر از گوگل و اپل متهم به تبانی در این زمینه هستند، عبارتند از اینتل، ادوب، والت دیسنی، پیکسار،Lucasfilm و Intuit. پیگیری‌هایی که توسط شاکیان خصوصی با همکاری وزارت دادگستری آمریکا به عمل آمده نشان می‌دهد این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۰ این توافق را بین خود به عمل آورده‌اند.در حالی که تعدادی از این شرکت‌ها و از جمله اپل در برابر این اتهامات سکوت کرده‌اند، گوگل با صدور اطلاعیه‌ای آنها را تکذیب کرده و تصریح کرده که همیشه درصدد استخدام بهترین‌ها در این شرکت است.