ضریب نفوذ موبایل به 130 درصد رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور خبر داد و گفت: با واگذاری ۸۹ میلیون سیم‌کارت فروخته شده در کشور ضریب نفوذ موبایل به ۱۳۰ درصد رسیده است. رضا تقی‌پور در مراسم بهره‌برداری از دو دستاورد شبکه ملی اطلاعات که شبکه علمی کشور و شبکه ملی مدارس بود با تاکید بر ضریب نفوذ ۴/۳۵ درصدی تلفن ثابت اظهار کرد: هم اکنون ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های فعال در کشور ۷۳ درصد اعلام شده است اما با توجه به واگذاری‌های صورت گرفته ضریب نفوذ سیم‌کارت در کشور ۱۳۰ درصد برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم ارتقای شبکه‌های ارتباطی در کشور از نسل اول ارتباطات که شبکه‌های تلفن ثابت و همراه را در بر می‌گرفته فراتر رفته است، اظهار کرد: امروز و در عصر انفجار اطلاعات انتقال داده‌ها به صورت پرسرعت نسل دوم ارتباطات را تشکیل می‌دهد که در این راستا شبکه ملی اطلاعات را در برنامه قرار داده‌ایم.

تقی پور بیان اینکه شبکه علمی کشور سرعت و سهولت گردش علمی در دانشگاه و مراکز علمی را بر پایه شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد کرد، گفت: اتصال مدارس و بهره‌برداری از شبکه ملی مدارس نیز در راستای شبکه ملی اطلاعات عملیاتی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شبکه ملی اینترنت نیازهای دو دهه کشور را در عرصه ارتباطات فراهم خواهد کرد، گفت: براساس دستاوردهای این شبکه و ایجاد شبکه ملی مدارس تا پایان برنامه پنجم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌ها به صورت مجازی انجام خواهد شد به نحوی که دانش‌آموزان بخشی از دروس خود را در مناطق آموزش می‌بینند. وی با بیان اینکه نسل جدید ارتباطات روستاهای کشور را نیز در بر می‌گیرد، تصریح کرد: ارتباط رسانی به مراکز دورافتاده برابر چارچوب‌ها، برقراری ارتباط با اینترنت و دسترسی‌ روستاها به بانک‌های اطلاعاتی از طریق شبکه ملی اطلاعات امکان پذیر شده است.

وی با بیان اینکه امروز ۳۶ هزار روستا علاوه بر ارتباط تلفن خانگی ارتباط موبایل نیز دارند، گفت:‌ امروز جشن پایان ارتباط‌رسانی در روستاهای دورافتاده ۱۰ استان کشور از جمله اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان و سیستان و بلوچستان برگزار شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۷/۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در منازل شان تلفن دارند.