یک دستگاه باقابلیت از گیگابایت برای علاقه‌مندان به تبلت و لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- مدل T۱۱۲۵N-A از نوت‌بوک‌های باقابلیت گیگابایت است که صفحه نمایش آن قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه را دارد و می‌توان از آن به عنوان یک تبلت استفاده کرد. این دستگاه به صفحه نمایش

GHZا ۱.۳۳ اintel core i۵-، رم چهارگیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت مجهز است.

همچنین نمایشگر براق ۶/۱۱ اینچی موجود بر روی این نوت‌بوک رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل را ارائه می‌دهد که برای چنین نمایشگر کوچکی بالاست. این را در نظر داشته باشید که نمایشگر لمسی Capacitive این نوت‌بوک عملکردی دقت و پاسخگویی مطلوبی را حتی با وجود اینترفیس ناسازگار به لمس Windows ۷ با آیکون‌های کوچک نشان داد. این نمایشگر به خوبی از عملکردهای مولتی تاچ پشتیبانی می‌کند.

این نوت‌بوک همچنین پورت‌های زیادی را در خود جای داده است. در لبه‌ سمت راست دستگاه یک کارت‌خوان SD، یک پورت USB ۳.۰، یک پورت استاندارد USB ۲.۰، خروجی HDMI و یک شیار Kensington Lock دیده می‌شود. در لبه‌ سمت چپ یک Ethernet Port، اتصال Docking Station، خروجی VGA و پورت e-SATA/USB قرار دارد.

وب کم ۳/۱ مگاپیکسلی این دستگاه هم تصاویر نسبتا زنده و رنگارنگی را حتی در شرایط نوری ضعیف ارائه می‌کند. در شرایط نوری بهتر هم کیفیت تصویر خیلی بالاتر است.

این نوت‌بوک همچنین مجهز به کارت گرافیکNvidia GeForce ۳۱۰M است، نوت‌بوک مذکور برای پخش ویدئوی Full HD و اجرای بعضی بازی‌های رایانه‌ای مناسب است.

تجهیز به باتری شش سلولی با قابلیت کارکرد ۵/۴ ساعت از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

به طور کلی، کانورتبل بودن (لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر که با چرخش نمایشگر و خوابیدن روی صفحه کلید می‌توانند به تبلت‌هایی لمسی تبدیل شوند)، عملکرد قدرتمند با توجه به پردازنده و گرافیک بالا، تجهیز به نمایشگر با کیفیت خوب و دقت و حساسیت لمسی بالا، وجود Docking Station برای استفاده از تبلت به صورت رایانه دسک‌تاپ، وجود پورت‌های متنوع و کافی و... از نقاط قوت این دستگاه و عدم چرخش اتوماتیک تصویر، تجهیز به یک صفحه کلید متراکم، عدم وجود نرم‌افزارهای لمسی کافی از نقاط ضعف این دستگاه به شمار می روند.

این دستگاه با قیمتی حدود یک میلیون و ۲۹۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.