معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر مخابرات به افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت به همراه اقدام کرده باشد، متخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد می‌شود. لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه شنیده می‌شود تعرفه مکالمات تلفن ثابت به همراه افزایش یافته است، تاکید کرد: این موضوع را تا به حال نشنیده‌ام اما اگر چنین بحثی درست باشد قطعا با آن برخورد می‌شود و از مواردی است که اصلا و به هیچ عنوان قابل تامل نبوده و با آن برخورد می‌شود.

او ابراز کرد: موضوعی را که در رگولاتوری تصویب کردیم، بحث افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت بود ولی بحث افزایش تعرفه تلفن ثابت به همراه درست نیست. وی تاکید کرد: اگر مخابرات به افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت به همراه اقدام کرده متخلف محسوب می‌شود. اما مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پیش از این در این باره به ایسنا گفته بود: به احتمال زیاد تعرفه مکالمات از تلفن ثابت به همراه افزایش می‌یابد. صابر فیضی اظهار کرد: در بسته پیشنهادی که به رگولاتوری ارائه داده بودیم، بحث افزایش تعرفه مکالمات از تلفن ثابت به همراه نیز مطرح شده بود.

وی ادامه داد: این موضوع و میزان دقیق افزایش تعرفه بعد از تعطیلات عید نوروز نهایی و مشخص می‌شود و اکنون منتظر دریافت نظریات هستیم.

شورای رقابت در انتظار دریافت پیشنهاد تعرفه‌های اپراتور سوم

رییس شورای رقابت درباره تعرفه مکالمه با سیم‌کارت‌های رایتل گفت: تا اواخر فروردین‌ماه سال ۹۱ صبر می‌کنیم و پس از آن درباره تعرفه‌ مکالمات رایتل و یا موارد دیگر که نسبت به مصوبات شورای رقابت بی‌توجهی شده اقدام خواهیم کرد.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم به دلیل ناآشنا بودن عده‌ای با قوانین با آنها تعامل کنیم و اگر این توافق صورت نگرفت، قطعا برخورد قانونی خواهیم داشت. او با بیان اینکه همچنان انتظارمان این است که اپراتور سوم هرچه سریع‌تر پیشنهاداتش را در این زمینه به شورای رقابت ارائه دهد، گفت: گاهی شاهدیم برخی سازمان‌ها و نهادها نسبت به وظایف شورای رقابت آگاهی ندارند، بنابراین در این مواقع وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات است که با آگاهی دادن، آنها را مطلع کند.

وی افزود: زمانی که اپراتور سوم تلفن همراه تعرفه‌هایش را برای نهایی و تصویب شدن به رگولاتوری ارائه داد، این وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات بود که آنها را با این موضوع آشنا کرده و به آنها راهنمایی کند که کار نهایی کردن تعرفه‌ها، وظیفه شورای رقابت است.

رییس شورای رقابت پیش از این نیز تاکید کرده بود: رگولاتوری باید به وظایف فنی و تکنیکی خود بپردازد و ما نیز به وظایف خودمان و این به نفع کشور نیز خواهد بود؛ انتظار ما از رگولاتوری و سازمان‌های مشابه همکاری در این زمینه است.

قوانین به ما اختیارات لازم را داده است و اگر در این زمینه اقدامی صورت نگیرد شاید درنهایت به اقدام قانونی و قضایی مجبور شویم اما تمایل داریم که این موضوع دوستانه حل شود. رییس شورای رقابت گفته بود: هرگونه بخشنامه یا مصوبه‌ای در رابطه با تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه بدون تصویب شورای رقابت لغو شده و باید هر موضوع یا مصوبه‌ای در این زمینه به تایید ما رسیده و نهایی شود.