رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی گفت: از ابتدای سال گذشته در حوزه سیم‌کارت‌های ۰۹۱۲ با کدهای قدیمی یک، دو و سه روند صعودی را شاهد بودیم. افشار فروتن لاریجانی با بیان این مطلب اظهار کرد: به طور کلی می‌توان گفت در شش ماهه دوم سال گذشته افزایش قیمت بیشتری را نسبت به شش ماهه اول سال در سیم‌کارت‌های ۹۱۲ با کدهای قدیمی شاهد بودیم.

وی گفت: به اعتقاد من در سال ۹۱ نیز این روند افزایشی را شاهد خواهیم بود؛ اما این روند بسته به میزان تقاضا متفاوت خواهد بود و هر چه تقاضا افزایش یابد، در قیمت نیز تاثیرگذار خواهد بود و به همان نسبت قیمت افزایش می‌یابد و به طور کلی قیمت‌ها به نسبت سطح تقاضا متغیر خواهد بود. فروتن ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته شاهد رونق چند روزه‌ای در بازار سیم‌کارت تلفن همراه بودیم که می‌توان گفت این رونق در تمام کد‌ها اتفاق افتاد؛ اما خیلی زود فروکش کرد که این رونق، افزایش قیمتی را منجر نشد و فقط بازار سیم‌کارت تلفن همراه را از حالت رکود خارج کرد.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی همچنین گفته بود: نوسانات نرخ ارز و سکه باعث شد سرمایه‌گذاران فعال در حوزه سیم‌کارت تلفن همراه که تعدادشان نیز کم نیست، سرمایه خود را به آن سمت ببرند؛ ولی در حال حاضر با توجه به اینکه در آن بخش نیز ثباتی به وجود آمده، فکر می‌کنم این موضوع مجددا به حالت اولیه برگشته و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ تخصصی خود که سیم‌کارت تلفن همراه است، برگردند.