رونق در بازار

بازار دیجیتال- بازار خرید و فروش لوازم صوتی‌وتصویری، به ویژه تلویزیون و سینمای خانگی طی دو ماه گذشته روزهای پررونق و گرمی را سپری کرده است و حالا با آغاز سال جدید بازار این کالا منتظر اتفاقات جدیدتری است. به گفته فعالان بازار، بازار این کالاها از هفته دوم فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرد و طی این مدت با استقبال بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه بود. سحرخیز، یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری می‌گوید: از اوایل بهمن‌ماه و به ویژه اواخر اسفند بازار خرید و فروش انواع سینمای‌خانگی و تلویزیون‌های LED و LCD گرم شد و شاهد این رونق در هفته دوم فروردین ماه نیز بودیم. چرا که گروهی فرصت خرید در روزهای پایانی سال را نداشته و خرید این کالاها را به هفته دوم فروردین ماه موکول کردند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید، با توجه به اینکه جشنواره فروش نوروزی تا پایان فروردین ماه و در مورد برخی از برندها تا پایان فصل بهار ادامه دارد، گروهی از خریداران در فصل بهار برای خرید اقدام می‌کنند تا بتوانند محصول مورد نظر را از میان مدل‌های جدیدتر انتخاب کنند.

مظلومی، یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که طی مدت گذشته تلویزیون‌هایی با قیمت کمتر از یک و نیم میلیون تومان در ردیف پرفروش‌های بازار بودند، گفت: طی دو ماه اخیر نمونه‌های LED و LCD بازار پررونقی داشتند و البته میزان تقاضا برای نمونه‌های هوشمند هم نسبت به قبل افزایش یافته است که البته تلویزیون‌های هوشمند در ردیف گران‌قیمت‌های بازار قرار دارند.

به اعتقاد فعالان بازار، اگرچه قیمت‌ها به دلیل نوسانات نرخ ارز افزایش یافته است، اما با این حال بازار خرید و فروش این کالا از آنجا که یک کالای اساسی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود، همیشه گرم و پررونق است و نمی‌توان روزهای کاملا بی‌رونقی را برای این کالاها متصور شد.

فعالان بازار همچنین به رشد تقاضا برای سینماهای خانگی با میانگین قیمت ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اشاره کردند و می‌گویند، معمولا در اوقات تعطیلات بازار خرید و فروش کالاهای این چنینی رونق می‌گیرد. آنها در مورد روند قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری می‌گویند، تلاش آنها این است که قیمت‌ها افزایش بیشتری نیابد، اما در صورت ادامه روند صعودی قیمت دلار و... ناچار به افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهند شد.