بازار دیجیتال- همه ما روی دستگاه‌های کامپیوتری خود حداقل یک یا دو مرورگر اینترنتی داریم. خیلی از کاربران تنها از این مرورگرها برای چرخ در اینترنت استفاده می‌کنند.

این درحالی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده هرکدام از مرورگرهای اینترنتی مانند فایرفاکس، اپرا، کروم، سافاری و... با در اختیار گذاشتن افزونه‌های مختلف روی این مرورگرها، خدمات متنوعی را در اختیار هر یک از کاربران می‌گذارند. برای آشنایی بیشتر با افزونه‌های هر یک از این مرورگرها پیشنهاد می‌کنیم به سایت دنیای افزونه سری بزنید. این سایت با آدرس اینترنتی www.addons.ir در دسترس است.
دنیای افزونه‌ها، در واقع سرزمین شگفت‌انگیزی است که در آن، انواع و اقسام افزونه‌ها اعم از پلاگین‌ها (Plug-in)، ادآن‌ها (Add-on)، اکستنشن‌ها (Extension)، ویجت‌ها (Widget) و ... معرفی می‌شوند. برای شروع کار در دنیای افزونه‌ها، ابتدا 4 مرورگر اینترنتی محبوب کاربران (Apple Safari - Opera - Mozilla Firefox - Google Chrome) در نظر گرفته‌ شده است و افزونه‌های مرتبط با آنها به شما معرفی می‌شود. هدف اصلی وب‌سایت افزونه‌ها این است که بزرگ‌ترین مرجع فارسی‌زبان افزونه‌های این 4 مرورگر اینترنتی، برای دوستداران دنیای رایانه و فناوری اطلاعات باشد.
این سایت همچنین تصمیم دارد در ادامه راه خود، افزونه‌های نرم‌افزارهای تحت سیستم‌عامل (Application)، افزونه‌های سیستم‌های مدیریت محتوا (Content Management System) و مواردی از این دست را نیز معرفی کند.