ورود محدود مدل‌های جدید و البته گران

بازار دیجیتال- با وجودی که بازار کامپیوتر در رکود دست و پا می‌زند و فعالان بازار وضعیت بازار کامپیوتر را وخیم توصیف می‌کنند، اما از گوشه و کنار اخباری در مورد ورود برخی از محصولات جدید به بازار به گوش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، در شرایط فعلی نه وارد کردن کالاهای جدید به نفع فعالان بازار است و نه وارد نکردن آنها!

به عبارتی بازار در سردرگمی به سر می‌برد. به همین دلیل گروهی از فعالان بازار دل به دریا زده و برای واردات مدل‌های جدید، به ویژه لپ‌تاپ‌های جدید اقدام کرده‌اند.

هومن محمدزاده، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ در رابطه با وضعیت بازار می‌گوید. در حال حاضر موجودی بازار به شدت کاهش یافته است و این موضوع برای بازار خطرناک است و ما درصدد هستیم به هر نحو ممکن بازار را از این وضعیت نجات دهیم. به گفته وی به همین دلیل گروهی از فعالان بازار تصمیم گرفته‌اند برای واردات کالاهای جدید، البته به طور محدود اقدام کنند.

مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت ایسوس هم اعلام کرد، نمی‌توان دست روی دست گذاشت و منتظر بود تا دید چه زمانی اوضاع بازار تغییر می‌کند. به گفته وی، ما به طور محدود برای واردات مدل‌های جدید اقدام کرده‌ایم که امیدواریم این حرکت ما تغییری در روند بازار ایجاد کند.

این دسته از فعالان بازار اعلام کرده‌اند مدل‌های جدید با میانگین قیمت یک میلیون و ۵۰۰ تا سه میلیون تومان را وارد بازار خواهند کرد. این درحالی است که دسته دیگری از فعالان بازار می‌گویند، در شرایطی که نیاز بازار را کالاهایی با میانگین قیمت یک میلیون تومان تشکیل می‌دهد، واردات کالاهای جدید و گران قیمت چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و فکر نمی‌کنیم که این اقدام تاثیری در وضعیت بازار ایجاد کند.

صالحی، یکی از فعالان بازار می‌گوید: وقتی بازار به لپ‌تاپ ارزان و مینی لپ‌تاپ نیازمند است، عرضه لپ‌تاپ‌های گران قیمت تنها به مشکلات بازار می‌افزاید. چرا که بازار کشش ورود این لپ‌تاپ‌های گران را ندارد و این لپ‌تاپ‌ها تنها روی دست واردکنندگان می‌ماند. مسعودی، یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید: در حال حاضر بازار منتظر ورود مدل‌های ارزان و مخصوصا مینی لپ‌تاپ‌های کمیاب است.نه مدل‌های گران‌قیمت. وی افزود: مدل‌های گران‌قیمت در حال حاضر هم در بازار موجودند و مخاطبی ندارند. به همین دلیل ما پیش‌بینی می‌کنیم ورود مدل‌های جدید و البته گران قیمت هم تاثیری در شرایط بازار نخواهد داشت.

به هر حال فعالان بازار برای نجات بازار از حالت رکود و بی‌رونقی دست به هر اقدامی می‌زنند، شاید کارساز باشد. باید منتظر ماند و وضعیت بازار را پس از ورود مدل‌های جدید مشاهده کرد.