کانن از دوربین حرفه‌ای جدید خود رونمایی کرد

بازار دیجیتال- کانن دوربین عکاسی حرفه‌ای جدید EOS-۱D C DSLRرا معرفی کرد. ‌این دوربین جدید می‌تواند از پس ضبط تصاویر تا کیفیت ۴K بر بیاید. EOS-۱D C دارای سنسور تصویر فول فریم ۲/۱۸ مگاپیکسلی بوده و تصاویر آن رزولوشنی برابر ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهند داشت. ضبط ویدئویی‌این دوربین هم هشت بیتی ۴:۲:۲ MJPEG با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه است. کاربران این دوربین امکان ضبط ویدئویی فول اچ دی ۱۰۸۰p با سرعت ۲۴ تا ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارند. دوربین مذکور همچنین از فرمت غیرفشرده Raw هم پشتیبانی می‌کند.

قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۴K در ابعاد ۲۱۶۰×۴۰۹۶ پیکسل و با سرعت‌ ۲۴ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰، ۵۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و با سرعت‌های ۵۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰ × ۶۴۰ پیکسل و با سرعت‌های ۵۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه از سایر ویژگی‌های‌این دوربین است.

تجهیز به لرزشگیر لنز (Lens Image Stabilization)، قابلیت زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری، قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت ۱۴ فریم بر ثانیه، قابلیت تنظیم تراز سفیدی، تجهیز به چشمی‌اپتیکال از نوع Eye-Level Pentaprismبا قابلیت پوشش‌دهی ۱۰۰ درصد میدان دید و بزرگنمایی ۷۶/۰ برابر و... از سایر ویژگی‌های ‌این دوربین است.

در مورد پورت‌های ‌این دوربین هم باید بگوییم‌ این دوربین به خروجی HDMI،خروجی USB، خروجی تلویزیون، میکروفن و اسپیکر داخلی، موقعیت یاب GPS و... مجهز است و از تکنولوژی بی‌سیم بهره‌مند است. دوربین مذکور از سری دوربین‌های مقاوم در برابر آب و گرد و غبار

(Water and Dust Resistant)است و جنس بدنه آن از فلز و پلاستیک است.

این دوربین حرفه‌ای در بازار جهانی با قیمتی حدود ۱۵هزار دلار به فروش خواهد رسید.