جریمه استفاده از هندزفری هنگام رانندگی در قانون نیامده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آخرین مصوبه مجلس در خصوص نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، اعلام کرد: جریمه کردن رانندگانی که در حین مکالمه از هندزفری استفاده می‌کنند در این قانون نیامده است. سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با موبنا درخصوص افزایش نرخ تلفن همراه معتقد است که راهنمایی و رانندگی این اختیار را ندارد که نرخ جریمه‌های مکالمه را خودسرانه تغییر دهد و هرگونه افزایش وکاهش در نرخ جریمه‌ها باید توسط مجلس تصویب شود. این نماینده مجلس گفت: اگر راهنمایی و رانندگی مطابق با این شرایط عمل نکرده باشد، مرتکب تخلف شده و این اقدام پلیس راهور باید بررسی شود.

وی در خصوص جریمه کردن رانندگانی که از هندزفری استفاده می‌کنند، اعلام کرد: چنین موضوعی در قانون نیامده چرا که در شرایط حاضر برخی خودرو‌ها به امکاناتی تجهیز شده‌اند که چنانچه کسی با تلفن‌همراه راننده تماس بگیرد، صدای فرد تماس گیرنده از سیستم صوتی اتومبیل پخش می‌شود، حال این پرسش مطرح می‌شود که در این شرایط پلیس راهنمایی و رانندگی چگونه می‌خواهد راننده متخلف را جریمه کند. به گفته وی باید در این خصوص آموزش‌های لازم داده شود و بستر فرهنگی مناسب ایجاد شود؛ چرا که در غیر این صورت به نظر می‌آید در این شرایط تنها راهی که باقی می‌ماند، این است که مانع از ورود اینگونه خودرو‌ها به داخل کشور شد.

چندی پیش رییس پلیس تهران از برخورد با رانندگان متخلفی که در هنگام رانندگی به مکالمه تلفن همراه، ارسال و خواندن پیامک و حتی از بلوتوث استفاده می‌کنند، خبر داد و اعلام کرد که از دوم اردیبهشت ماه به طور جدی با این رفتار رانندگان توسط ماموران پلیس راهور برخورد می‌شود. این طرح جدید راهنمایی و رانندگی اعتراض و انتقاد بسیاری از کارشناسان را برانگیخت.

ایرانسل ۲۰ دقیقه مکالمه رایگان هدیه می‌دهد

ایرانسل از اعطای ۲۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه‌ رایگان با اعتبار یک ماهه به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج‌فارس خبر داد.

روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد: ۲۰ دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه ایرانسل به تمامی مشترکانی که در روز ۱۰ اردیبهشت‌ ۹۱ ثبت‌نام خود را تکمیل، مدارک خود را به ایرانسل ارسال کرده و در همان روز، اولین تماس را از سیم‌کارت خویش برقرار کنند، هدیه می‌شود.

مشترکان جدید، علاوه بر برخورداری از سیم کارت هدیه، می‌توانند از یک آهنگ پیشواز رایگان، پنج‌هزار ریال اعتبار برای استفاده از خدمات نما، ۱۰۰ کیلوبایت ترافیک رایگان GPRS با اعتبار زمانی یک ماهه و شارژ شگفت‌انگیز ۲۵ درصدی تا پایان خرداد‌ماه ۹۱ بهره‌مند شوند.