برخلاف حمایت شرکت‌های فناوری بزرگ مانند فیس‌بوک، مایکروسافت و اوراکل از لایحه بحث برانگیز نظارت بر اینترنت که هفته گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، موزیلا مخالفت خود را با این قانون اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، موزیلا به سایت Forbes اعلام کرد: «در حالی‌که ما از صمیم قلب از یک اینترنت ایمن‌تر حمایت می‌کنیم، لایحه مراقبت و به اشتراک‌گذاری اطلاعات سایبری موسوم به (CISPA) دارای یک دامنه دسترسی گسترده و نگران کننده است که بسیار فراتر از امنیت اینترنت می‌رود. این لایحه، حریم خصوصی ما را نقض می‌کند، از جمله تعاریف مبهمی که از امنیت سایبری دارد و همچنین دادن ایمنی به شرکت‌ها و دولت که به سوء‌استفاده از اطلاعات منجر می‌شود.»

موزیلا نخستین شرکت فناوری بزرگی است که با صراحت در برابر قانون مراقبت و به اشتراک‌گذاری اطلاعات سایبری (CISPA) اعتراض کرده است. یک روز پس از اینکه مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را تصویب کرد، مایکروسافت هم اعلام کرد که حمایتش را کاهش داده و اینکه هر قانون جدیدی باید به آنها امکان بدهد که وعده‌های حفظ حریم خصوصی و امنیت که به مشتریانشان داده‌اند را محترم بشمارند، اما این شرکت هنوز حمایت خود را از این قانون برنداشته است.