دوربین ارزان قیمت فوجی فیلم برای کاربران مبتدی

بازار دیجیتال- بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال دارای تنوع زیادی است و هر روز محصول جدیدی، مبتنی بر تکنولوژی جدیدتری وارد بازار می‌شود. دوربین‌های عکاسی کامپکت، به ویژه نمونه‌های ارزان‌قیمت آن نیز در بازار تنوع زیادی دارند و در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. این دوربین‌ها که بیشتر مورد توجه کاربران مبتدی دوربین‌های عکاسی قرار می‌گیرند، اکثرا علاوه بر عکاسی، قابلیت فیلمبرداری و تجهیز به صفحه نمایش‌های lcd را نیز دارند. این دوربین‌ها این اواخر که بازار دوربین با رشد شدید قیمت‌ها مواجه شده است، مورد استقبال زیادی از جانب کاربران آماتور و حتی نیمه حرفه‌ای واقع شده است.

ما امروز می‌خواهیم یک دوربین ارزان‌قیمت را از خانواده فوجی فیلم معرفی کنیم. مدل FinePix L۵۰ از دوربین‌های ارزان قیمت فوجی فیلم برای کاربران مبتدی است.

این دوربین کامپکت، دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به حسگر CCD با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل، تجهیز به لنز با فاصله کانونی ۳۸-۱۱۴ میلیمتر با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر و بزرگنمایی دیجیتال ۳/۶ برابر، تجهیز به لرزشگیر دیجیتال و... است.

این دوربین کوچک و کم حجم، همچنین به یک صفحه نمایش ۴/۲ اینچی با دقت ۱۱۰.۰۰۰ پیکسل مجهز است.

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت QVGA در ابعاد ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه از سایر ویژگی‌های این دوربین است. FinePix L۵۰ همچنین قابلیت ضبط صدا با فرمت Wave را دارد.

در مورد بخش عکسبرداری این دوربین هم باید بگوییم که حداکثر سرعت شاتر این دوربین ۱/۲۰۰۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر آن ۴ ثانیه است. تجهیز به تکنولوژی تشخیص چهره، تکنولوژی تشخیص لبخند و... از سایر ویژگی‌های این دوربین عکاسی کامپکت است.

دوربین مذکور به خروجی USB، خروجی تلویزیون، اسپیکر و میکروفن داخلی و... مجهز است و از کارت‌های حافظه SD, SDHC پشتیبانی می‌کند. تجهیز به باتری یون لیتیومی استاندارد قابل شارژ از دیگر قابلیت‌های این دوربین است.

این دوربین که در ابعاد ۹۱×۵۹×۳۲ میلی‌متر و در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است، قیمتی حدود ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان دارد.