بازار ‌هارد دیسک همچنان سرد و بی‌رونق

بازار دیجیتال- با وجودی که گروهی از شرکت‌های عرضه‌کننده‌ هارددیسک از احتمال کاهش قیمت‌ها در سال جدید خبر داده بودند، اما این اتفاق نیفتاد و قیمت این کالا همچنان بالا است. به گفته فعالان بازار، نوسانات نرخ ارز و سخت شدن شرایط واردات در کنار کاهش عرضه این کالا توسط کارخانه‌های سازنده باعث شده است قیمت این کالا روندی نزولی در پیش نگیرد. در رابطه با وضعیت بازار این کالا گفت‌و‌گویی با اشراقی، یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

وضعیت بازار ‌هارد دیسک چگونه است؟

قیمت‌ها تقریبا نسبت به ماه قبل ثابت بوده، ولی میزان تقاضا در حد بسیار محدودی است.

پیش‌تر گروهی اعلام کرده بودند که از سال جدید مشکل کاهش موجودی‌ هارد حل می‌شود و قیمت‌ها دوباره روندی نزولی در پیش خواهند گرفت. ولی این اتفاق نیفتاد. علت چیست؟

ما در حال حاضر با کاهش موجودی مواجه هستیم و قیمت‌ها هم بالا است، البته شرکت‌های تولیدکننده هم در زمینه عرضه ‌هارد به بازار با مشکل مواجه هستند و این‌طور که پیداست مشکلات خط تولید آنها هنوز حل نشده است.

فکر می‌کنید این اوضاع و احوال تا چه زمانی به طول بینجامد؟

نمی‌توان پیش‌بینی درستی در این رابطه داشت. بازار به شدت غیرقابل پیش‌بینی شده است و ما نمی‌توانیم وضعیت بازار را پیش‌بینی کنیم. ممکن است در ماه آینده قیمت‌ها ثابت باشد و ممکن است در حد چشمگیری افزایش یا کاهش یابد.