اینترنت مزیت‌های خود را از دست داده است

رضا تقی‌پور در چارچوب یکصدمین سفر استانی هیات دولت در جمع مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه گسترده، امن، پایدار و با ظرفیت بالا است که دارای قابلیت‌های فراوانی است. وی گفت:‌ایران نخستین کشور در جهان است که شبکه ملی اطلاعات را به‌طور کامل و مستقل راه‌اندازی می‌کند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تاکنون برخی از کشورها مانند کره‌جنوبی، مالزی و چین‌این شبکه را با قابلیت‌های نه چندان گسترده ایجاد کرده‌اند.وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات که در برنامه پنجم توسعه کشور محقق خواهد شد، اتفاق بزرگی برای جمهوری اسلامی‌ایران است.

به باور وی ‌اینترنت به‌رغم همه منافع و مزایایی که در ابتدای امر داشت، امروز به دلیل وجود کسب‌وکارها و استفاده‌های غیراخلاقی و انسانی، مزیت‌های خود را از دست داده است.تقی پور افزود: به تعبیری دیگر کشور نیازمند شبکه‌ای امن، پایدار و عاری از آلودگی‌ها است تا مسائل ملی و اطلاعات مربوط به دستگاه‌های اجرایی و کسب و کارهای تمیز و پاک در درون‌این شبکه مدیریت شود.

وزیر ارتباطات در پایان تاکید کرد که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به منزله فیلترینگ نیست، بلکه‌این شبکه ارتقای خدمات‌دهی را در بردارد.