رکودی که از اوایل فروردین ماه امسال در بازار سیم‌کارت همراه اول شکل گرفت، طی روزهای اخیر همچنان ادامه دارد.

به گفته دست‌اندرکاران بازار، تقاضا برای این سیم‌کارت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، با این حال در مورد علل این رکود نظرات مختلفی ابراز می‌شود.
یکی از دلایل رکود بازار، انتشار خبر واگذاری سیم‌کارت‌های 150‌هزار تومانی مخابرات عنوان می‌شود.
در پی انتشار خبر فوق، خریدوفروش سیم‌کارت‌های اپراتور اول به طور چشمگیری کاهش یافت و به همین دلیل سیم‌کارت‌های ۰۹۱۲ موجود در بازار با کاهش قیمت چشمگیری روبه‌رو شد.
فروشندگان این نوع سیم‌کارت‌ها معتقدند که با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های 150‌هزار تومانی و عرضه آن به بازار، سیم‌کارت‌های موجود در بازار باز هم با تعدیل قیمت روبه‌رو خواهند شد.
با این حال برخی دیگر نیز معتقدند از آنجایی که این سیم‌کارت‌ها با کد ۰۹۱۰ ارائه خواهند و دیگر سیم‌کارت با کد ۰۹۱۲ عرضه نخواهد شد به احتمال زیاد در هفته آینده قیمت کدهای ۰۹۱۲ و سایر کدها با افزایش روبه‌رو خواهد شد.
از طرف دیگر اعلام عرضه به روز سیم‌کارت‌های 150هزار تومانی از سوی اپراتور اول و نیز عدم تفاوت در تعرفه‌های مکالمه با سیم‌کارت‌‌های قدیمی، متقاضیان بالقوه را به انتظار نشانده است.
در حال حاضر، سیم‌کارت کارکرده کد «۱» تا سقف پنج‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال به فروش می‌رسد.
سیم‌کارت صفر کدهای دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت نیز به‌طور میانگین در پنج منطقه تهران به ترتیب به بهای پنج‌میلیون و 100‌هزار ریال، سه‌میلیون و 900‌هزار ریال، سه‌میلیون و 100‌هزار ریال، سه‌میلیون و 150‌هزار ریال، سه‌میلیون و 100هزار ریال، دو‌میلیون و 800‌هزار ریال و دو‌میلیون و 750هزار ریال به فروش می‌رسد.
میانگین قیمت سیم‌کارت کارکرده کدهای دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت در پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران به ترتیب به بهای سه‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال، سه‌میلیون ریال، دو‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال، دو‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال، دو‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال، دو‌میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال و دو‌میلیون و ۱۰۰هزار ریال فروخته می‌شود.