مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: همزمان با آغاز ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی، ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ۲۸۸‌هزار تومانی نیز انجام و واگذاری این سیم‌کارت‌ها با کدهای قبلی و به روز انجام می‌شود. وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: این سیم‌کارت‌ها فاقد رومینگ بوده و متقاضیان برای برخورداری از این خدمات باید با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی مبلغ ۲۰۰‌هزار تومان ودیعه پرداخت کنند. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اظهار داشت: تعرفه‌های این سیم کارت‌ها تابع سیم‌کارت‌‌های قبلی است و سقف هزینه مکالمه ۲۰‌هزار تومان بوده که در صورت افزایش هزینه مکالمه در یک دوره یا میان دوره از میزان تعیین شده، خطوط مشترکین یک طرفه خواهد شد. وی گفت: بر اساس مجوزی که از دولت گرفتیم ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ۲۸۸‌هزار تومانی همچنان ادامه خواهد داشت و زمان واگذاری این نوع از سیم‌کارت‌ها به روز است. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران زمان واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی را حداکثر ۴۵ روز اعلام کرد و گفت: با توجه به سقف تعیین شده در پروانه شرکت مخابرات ایران امکان ثبت‌نام تا ۱۱‌میلیون وجود دارد که هر سه نوع سیم‌کارت اعتباری، ۲۲۸‌هزار تومانی و ۱۵۰‌هزار تومانی را شامل می‌شود.

پهنای باند مورد نیاز جوابگوی ثبت‌نام نیست

با آغاز ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی همراه اول از دو روز گذشته بسیاری از متقاضیان به پورتال همراه اول با آدرس www.mci.ir مراجعه کردند، اما به علت بروز اختلال در این روند نتوانستند ثبت نام خود را تکمیل و به اتمام برساندند؛ ظاهرا بیشترین اختلال در زمان تکمیل بخش مربوط به عملیات بانکی رخ داده است که این مشکل روز گذشته هم ادامه داشته است. عباسعلی ابوالفضلی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ علت اختلال در سیستم ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی اظهار کرد: در همه‌ سازمان‌های شبکه‌ای مانند سازمان سنجش که متقاضیان در روزهای معین برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند، شاهد بروز اختلال در روزهای اولیه هستیم که این امری طبیعی است، زیرا در ساعات و روزهای اولیه به دلیل افزایش متقاضی و مراجعان ترافیک بالا رفته و اختلالات در روند ثبت‌نام به وجود می‌آید. وی با تاکید بر این که پهنای باند مورد نیاز ما در این زمینه جوابگو نیست، گفت: تا زمانی که به طور کلی پهنای باند در کشور افزایش نیابد و در این زمینه نیز میزان بیشتری اختصاص داده نشود با این مشکل مواجه خواهیم بود. ابوالفضلی تاکید کرد: درصدد افزایش میزان پهنای باند برای این ثبت‌نام هستیم، زیرا به دلیل مراجعه‌ بسیاری از متقاضیان که برای ثبت‌نام به سایت مراجعه کردند با مشکل مواجه شدند و در تلاشیم تا این موضوع را حل کنیم. به گزارش دنیای اقتصاد این درحای است که پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پهنای باند موجود در را کشور مناسب با نیازهای مخاطبان عنوان کرده بود.

تهران بیش از ۳هزار آنتن BTS دارد

معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار گفت: سه‌هزار آنتن BTS تلفن همراه در سطح استان تهران نصب شده است.

حسن رضوی، در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: چنانچه شبکه تلفن همراه تهران نیازمند توسعه باشد، این شرکت دارای این امکان است که بر تعداد آنتن های خود بیافزاید.وی ادامه داد: شبکه GSM به گونه‌ای است که تغییر وضعیت محیطی بر فعالیت آن بسیار تاثیرگذار است