از نخستین روز ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی در تاریخ یازدهم خردادماه تاکنون حدود ۴۰ تا ۴۵‌هزار نفر موفق به ثبت‌نام شدند. عباسعلی ابوالفضلی، مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات سیارایران، در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب اظهار کرد: از نخستین روز ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی، بالغ بر ۸۵۰‌هزار نفر به پورتال شرکت ارتباطات سیار مراجعه کردند که علت عدم موفقیت بیش‌تر مراجعه‌کنندگان تغییر نرم‌افزار دو بانکی بود که با ما همکاری می‌کردند.

ابوالفضلی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این ۸۵۰‌هزار نفر کسانی هستند که به قصد گرفتن اطلاعات و در واقع کنجکاوی به این بخش مراجعه کرده و قصد ثبت‌نام نداشتند.

وی افزود: عمدتا مشکل ما از جهت پرداخت پول متقاضیان بود، زیرا دو بانکی که بیشترین بار ترافیکی را در این زمینه عهده‌دار بودند، دچار تغییر نرم‌افزار شدند که در حال حاضر در حال نرمال شدن هستند.

او با بیان این که مجموعا چهار بانک دولتی و خصوصی شامل ملت، پارسیان، سامان و اقتصاد نوین در این زمینه با شرکت ارتباطات سیار همکاری می‌کنند، تاکید کرد: هم‌زمان در حال رفع مشکلات مشترکان هستیم که امیدواریم با برطرف شدن اشکالات گزارش شده از این پس کسانی که به همین منظور به سایت ما مراجعه می‌کنند با مشکلی مواجه نشوند.

انجام تست‌های لازم برای حذف هزینه‌ پیامک‌های به مقصد نرسیده

معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار درباره‌ حذف هزینه‌ پیامک‌های به مقصد نرسیده تاکید کرد: در تلاشیم نتیجه این کار را ظرف چند وقت آینده نهایی کنیم. محمدمهدی عطوفی درباره‌ آخرین تصمیم درباره علت ارسال نشدن برخی پیامک‌ها و حذف هزینه‌ آنها از قبوض مشترکان با بیان این که این کار به انجام کارشناسی‌های لازم نیاز دارد، گفت: در حال انجام تست‌های مختلف هستیم. وی تاکید کرد: هزینه‌ای که شبکه برای ارسال نشدن پیامک متحمل می‌شود، بیشتر از پیامک ارسال شده است. معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار در ادامه اظهار کرد: زمانی که پیامکی ارسال نمی‌شود، هزینه‌های بالاسری شبکه را افزایش می‌دهد، زیرا هنگامی که پیام توسط گوشی مقصد دریافت می‌شود، فقط یک مرتبه کانال سیگنالینگ اشغال می‌شود، اما درصورت عدم دریافت، این ارسال برای مشترک چندین بار تکرار می‌شود، اما تمام تلاش ما در این شرکت ارسال پیامک مشترکان است.

آغاز فروش کارت شارژ در مراکز تلفن ثابت

مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار از آغاز فروش کارت شارژ همراه اول در مراکز تلفن ثابت استان تهران خبر داد.

علی حمیدی در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: از روز گذشته فروش کارت شارژ همراه اول در این مراکز آغاز شد. وی ادامه داد: مشترکان سیم کارت اعتباری همراه اول با مراجعه به این مراکز می توانند کارت شارژهای ۱۰۰‌هزار ریالی و ۲۰۰‌هزار ریالی را تهیه کنند.پیش از این توزیع کارت شارژ سیم کارت‌های اعتباری همراه اول در دفاتر پستی سراسر کشور به قیمت مصوب به منظور ساماندهی و جلوگیری از بازار سیاه این کالا در دستور کار شرکت ارتباطات سیار قرار داشت.دفاتر خدمات ارتباطی واگذاری توزیع کارت شارژ به دفاتر خدمات دولتی را خلاف قانون خوانده و با آن مخالفت کرده بودند.