ثبات قیمت در بازار چاپگر

بازار دیجیتال - به رغم ادعای برخی از فروشندگان انواع چاپگر در مورد افزایش قیمت این کالا طی یک ماه اخیر در بازار داخلی، اکثر نمایندگی‌های فروش از ثبات قیمت‌ها خبر دادند.

طبق اعلام برخی از فروشندگان چاپگر در خیابان ایرانشهر، به دلیل کاهش عرضه این کالا طی یک ماه اخیر در بازار، شاهد رشد ۵درصدی قیمت این کالا هستیم.جباری، یکی از فروشندگان در این باره گفت: رشد قیمت انواع چاپگر به دلیل کاهش عرضه یک برند در بازار صورت گرفته است و سایر فروشندگان بدون توجه به عرضه گسترده سایر برندها اقدام به افزایش قیمت اجناس خود کرده‌اند.

فرهادی، یک فروشنده دیگر این گفته را تکذیب کرده و می‌گوید: افزایش قیمت‌ها از طریق شرکت‌های واردکننده صورت گرفته و فروشنده پیرو تصمیم واردکننده یا تولیدکننده است.

این در حالی است که نمایندگی‌های فروش از ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار خبر دادند. جوانی، مدیر فروش شرکت عصر توسعه ارتباطات آریا واردکننده چاپگر و دستگاه‌های چندکاره فیلیپس و ساژم، ضمن اعلام خبر ثبات قیمت‌ها در بازار گفت: اگرچه مسائلی وجود دارد که واردکنندگان را ناچار به افزایش قیمت‌ها می‌کند، اما شرکت ما برای از دست ندادن بازار و جلب رضایت مصرف‌کنندگان به هیچ وجه قیمت‌های خود را افزایش نداده است.

وی از ورود محصولات جدید این شرکت به بازار، طی یک تا دو هفته آینده خبر داد.مادیران، نمایندگی فروش چاپگر و دستگاه‌های فتوکپی Sharp در بازار داخلی نیز از ثبات قیمت چاپگر و دستگاه‌های فتوکپی این برند طی دو ماه اخیر خبر داد.در بین نمایندگی‌های مختلف، سرزمین سبز، نمایندگی فروش چاپگرهای HP در بازار داخلی از رشد قیمت برخی از چاپگرهای این برند طی دو تا سه هفته گذشته خبر داد.

این نمایندگی علت این امر را کاهش عرضه این کالا توسط شرکت تولیدکننده در بازار دبی و ایران عنوان کرد. البته نرخ برخی از چاپگرهای HP در بازار نیز کاهش یافته است که اکثرا مدل‌های قدیمی هستند.