کارت گرافیک نورسیده اسپارکل - ۲ شهریور ۸۷

بازار دیجیتال - اسپارکل از عرضه یک کارت گرافیک جدید به بازار داخلی طی هفته آینده خبر داد.

طبق اعلام فاره نمایندگی فروش محصولات این برند، GT۹۸۰۰ یک کارت گرافیکی تازه وارد از خانواده کارت‌های گرافیکی GEfotce ۹۸۰۰ است که با سه ظرفیت ۲۵۶ مگابایتی، ۵۱۲ مگابایتی و یک گیگا بایتی به بازار داخلی عرضه می‌شود.

این کارت گرافیک از پردازنده گرافیکی ۵۵ نانومتری GT ۹۸۰۰ Gefotce با فرکانس کاری ۶۰۰مگاهرتزی بهره‌مند است که در کنار حافظه ۱۸۰۰ مگاهرتزی GDDR۳ آن،‌ کارایی قابل قبولی را به کاربران ارائه می‌دهد.

Nvidia در این کارت گرافیکی از رابط حافظه ۲۵۶ بیتی پیشرفته استفاده کرده است که این موضوع پهنای باند ۶/۵۷ گیگا بایت در ثانیه را برای این محصول تازه وارد به ارمغان می‌آورد. کارت گرافیکی GT۹۸۰۰ با فن‌آوری SLI لذت هیجان و استفاده از بازی‌های پیشرفته با وضوح بالا و جدیدترین نرم‌افزارهای مربوط به سرگرمی‌های کامپیوتری را به کاربران ارایه می‌دهد. پردازنده گرافیکی کارت GT۹۸۰۰ مجهز به نسل دوم فن‌آوری پیشرفته Pure Video است که این ویژگی امکان پردازش تصاویری ویدیویی با وضوح بالا و رنگ‌های طبیعی را برای لذت بردن از فیلم‌ها و بازی‌های جدید برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این محصول تازه وارد شرکت Nvidea از سه فن‌آوری جدید این شرکت با نام‌های Hybridpower، Cuda و physx پشتیبانی می‌کند که در ادامه توضیحی کوتاه در مورد این فن‌آوری‌ها بیان می‌کنیم. Hybridpower فن‌آوری است که به کارت گرافیکی این امکان را می‌دهد تا براساس نوع کاربرد توان مصرفی خود را مدیریت کند و همیشه در حداکثر توان فعالیت نکند.

وجود این فن‌آوری در کارت گرافیکی GT۹۸۰۰ باعث کاهش مصرف برق و افزایش عمر مفید کارت گرافیکی می‌شود. فن‌آوری بعدی که شرکت Nvidia به تازگی در کارت‌های گرافیکی خود از آن استفاده کرده فن‌آوری جنجالی (cuda (Compute Unified Device Architecture است که در محیط ویندوز ویستا با انجام محاسبات پردازش پیشرفته باعث کاهش فشار کاری پردازنده در نرم‌افزارهای پیچیده برنامه‌نویسی، مهندسی می‌شود.

آخرین فن‌آوری که در مورد کارت گرافیکی GT۹۸۰۰ شایان ذکر است فن‌آوری Physx است که یک نمایش واقعی و ملموس از ضربات فیزیکی در محیط‌هایی با جزئیات گرافیکی بالا را برای بازی دوستان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این موارد در کارت گرافیکی Gt Geforce۹۸۰۰ شرکت اسپارکل از سیستم خنک کننده Dual Heat Pipe استفاده شده است که این موضوع باعث افزایش هدایت گرمای تولید پردازنده و حافظه به اطراف و افزایش ماندگاری کارت گرافیکی در هنگام اورکلاکینگ می‌شود. همچنین با وجود این سیستم خنک کننده کاربر می‌تواند از این بابت مطمئن باشد که کارت گرافیک او سالیان سال در شرایط کاری سخت بدون کمترین مشکلی فعالیت می‌کند.