برای اجرای اپراتور سوم تلفن همراه حدود 3‌میلیارد دلار سرمایه لازم است

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از برگزاری مزایده بین سرمایه‌گذاران اپراتور سوم تلفن همراه خبر داد و گفت: امیدواریم اپراتور سوم تلفن همراه با کیفیت و قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران محمد سلیمانی اظهار کرد: اپراتور سوم از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از سیستم‌های گذشته بسیار متفاوت بوده و از لحاظ اینترنت نیز با داشتن سرعت بالا، قابلیت نمایش فیلم و عکس را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای اجرای اپراتور سوم حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه اولیه لازم است و در مرحله اولیه همه مراکز استان‌ها باید بتوانند تحت پوشش قرار گیرند؛ اپراتور سوم تلفن همراه توانایی اشتراک‌پذیری ۱۵‌میلیون نفر از جمعیت کشور را خواهد داشت.

او با بیان این که برنامه‌های توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از برنامه چهارم توسعه جلوتر است، تصریح کرد: طبق برنامه ضریب نفوذ تلفن همراه باید به ۳۵‌درصد می‌رسید که در حال حاضر این رقم ۵۸‌درصد است که موفقیت بزرگی به شمار می‌رود.

سلیمانی با اشاره به تحولات صورت گرفته در زمینه مخابرات و پست در دوران دولت نهم گفت: امروزه ۶۵‌میلیون شماره تلفن ثابت و همراه در سطح کشور فعال است که از این تعداد حدود ۴۰‌میلیون شماره در طول دوران سه ساله دولت نهم به مشترکان واگذار شده است.

وی با تاکید بر این که تحولات مخابراتی و فن‌آوری اطلاعات کشور با قدرت و جدیت تمام ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: پرتاب موشک سفیر امید نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی جوانان و دانشمندان ایران اسلامی‌است.

سلیمانی اضافه کرد: هر چند در این زمینه ممکن است مزاحمت‌هایی از سوی دشمنان اعمال شود و کارها را با سختی روبه‌رو کنند، اما نمی‌توانند ما را از راه اصلی خود باز دارند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های چشم‌گیر در پست و ارسال مرسولات پستی تصریح کرد: در این زمینه نیز به اهداف برنامه چهارم توسعه کشور دست یافته‌ایم.