مدیر کل دفتر امور زیربنایی فن‌آوری اطلاعات گفت: فاز دوم نظام جامع فن‌آوری اطلاعات کشور ارائه می‌شود که این نظام شامل زیر نظام‌های نظام جامع است.

به گزارش مهر، ناصری با بیان این خبر افزود: در فاز دوم زیر نظام‌های نظام جامع از جمله نظام هماهنگی و مدیریت، نظام تخصیص منابع، نظام نظارت و کنترل، نظام سیاست‌گذاری در حوزه فن‌آوری اطلاعات و تمام اقدامات مربوط به هر راهکار از سند نظام جامع و متولیان انجام آن مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: فاز نخست سند راهبردی نظام جامع فن‌آوری اطلاعات با تصویب در هیات دولت به پایان رسیده و در آن چارچوب‌ و مسیر حرکت در حوزه فن‌آوری اطلاعات مشخص شده است. مدیر کل دفتر امور زیربنایی فن‌آوری اطلاعات با اشاره به نقش دستگاه‌ها در تدوین فاز نخست سند راهبردی اظهار داشت: در فاز نخست تنها نقطه نظرات دستگاه‌ها در قالب پرسشنامه دریافت شد، ولی در فاز دوم ‌باید حضور جدی و فعال تمام دستگاه‌ها را شاهد باشیم. وی با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر تمام دستگاه‌های اجرایی کشور به خصوص وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها با تیم تدوین افزود: نتیجه این ارتباط اعمال نقطه نظرات دستگاه‌ها بر اساس شرایط واقعی در تدوین سند خواهد بود.

همچنین این مقام مسوول اضافه کرد: همایش یک روزه تشریح سند راهبردی نظام جامع فن‌آوری اطلاعات کشور نهم شهریور ماه سال‌جاری با دعوت از ۹۴ دستگاه دولتی و غیر دولتی برگزار می‌شود.

ناصری برگزاری این همایش را در راستای تشریح خروجی فاز نخست و ارائه متدولوژی تدوین فاز دوم نظام جامع دانست و گفت: در این همایش ضمن ارائه اقدامات صورت گرفته در تدوین نظام جامع، نحوه همکاری دستگاه‌ها در رابطه با فاز دوم برای بهره‌مندی از تمام ظرفیت آنها در مراحل تدوین و در مجموع انتظارات تیم تدوین از دستگاه‌های اجرایی کشور بیان می‌شود.

مدیر کل دفتر امور زیربنایی فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: همچنین در این همایش روند تدوین مواد پیشنهادی برنامه پنجم توسعه در بخش فن‌آوری اطلاعات نیز ارائه خواهد شد.