به گفته‌ مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار ایران، حدود ۳۰۰ دفتر خدمات ارتباطی بخش خصوصی به دستگاه‌های آزمایش سیم‌کارت‌های سوخته مجهز می‌شوند.

محمد آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در حال حاضر امکان آزمایش و تست سیم‌کارت‌هایی که به دلایل فنی آسیب‌دیدگی و یا پر شدن ظرفیت تماس می‌سوزند، در استان‌ها فقط در مراکز استان و در تهران فقط در ادارات دولتی فراهم است، اظهار کرد: این روزها شاهد افزایش تعداد سیم‌کارت‌های سوخته هستیم که خود به خود می‌سوزند و دلیل آن ممکن است به دلیل اشکالات موجود در خود سیم‌کارت، کیفیت نامناسب چیپ و یا پر شدن کنتر آن باشد.

وی افزود: مشترکان باید برای آزمایش و تست سیم‌کارت‌های سوخته‌ خود به این مراکز مراجعه کنند؛ در صورتی که مشکل مربوط به تامین کننده سرویس و شرکت ارتباطات سیار باشد بدون اخذ هزینه و به صورت رایگان کار تعویض سیم‌کارت‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار ایران در پایان با بیان این که هم اکنون کلیه دفاتر دولتی سراسر کشور امکان ارایه خدمات اشاره شده را دارند ابراز کرد: به دلیل این که دستگاه‌های تست سیم‌کارت قیمت زیادی ندارند، تست سیم‌کارت‌ها به دفاتر بخش خصوصی گسترش یافته و به آنها نیز آموزش لازم نیز داده می‌شود.