کودکان موبایل‌دار می‌شوند

به گزارش مرکز رسانه و سلامت کودکان، تا سه سال آینده نزدیک به ۵۴ درصد از کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال صاحب تلفن‌همراه شخصی می‌شوند. گفتنی است هر کدام از این کودکان، دلیل شخصی و خاص خود را برای استفاده از تلفن‌همراه دارند.در حالی که برخی از کودکان برقراری تماس با خانواده خود را دلیل اصلی برای داشتن تلفن‌همراه می‌دانند، برخی دیگر قصد دارند که با استفاده از این ابزار به صورت مستمر با دوستان خود در تماس باشند.به عقیده کارشناسان، این روز‌‌ها کودکان در به نمایش گذاشتن مهارت‌‌‌های خود برای به‌کارگیری تلفن‌همراه توانایی زیادی پیدا کرد‌‌ه‌اند، این در حالی است که آنها از تلفن‌همراه برای صحبت کردن در ساعات کلاس درس استفاده نمی‌کنند.

برخی از کودکان از سرویس‌‌‌های ارسال پیام‌‌‌های متنی برای تقلب در کلاس‌‌‌های درس استفاده می‌کنند، در این میان گروهی از کارشناسان نیز معتقدند که سیگنال‌‌‌های مخابراتی منتشر شده از تلفن‌همراه می‌تواند سلامت این قشر از جامعه را به خطر بیندازد.

کارشناسان بر این باورند که خرید تلفن‌‌‌های همراه مجهز به شماره‌‌‌های اضطراری مستقیم، می‌تواند برای استفاده کودکان مفید باشد. همچنین تنظیم گوشی‌‌‌های کودکان برای شماره‌گیری محدود به خانواده و آشنایان، می‌تواند خطر استفاده از این فناوری را برای کودکان کاهش دهد.