فروشندگان بازار از ثبات قیمت سیم‌کارت‌های همراه اول در آخرین روز از هفته گذشته خبر دادند.

مدتی است که بازار سیم‌کارت‌های همراه با بی‌رونقی کامل سپری می‌شود به طوری که این امر باعث شده در بیشتر مناطق تهران، قیمت این کالای ارتباطی با ثبات همراه باشد. با این حال رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی کل کشور نیز می‌گوید: طبق روال هر سال با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خریدوفروش سیم‌کارت به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.
افشار فروتن لاریجانی، معتقد است به دلیل پرداختن مردم به فرایض دینی و در پی آن کاهش خریدوفروش این کالای ارتباطی، پیش‌بینی می‌شود طی ماه مبارک رمضان سیم‌کارت‌های موجود در بازار از جمله همراه اول با نوسان قیمت چندانی روبه‌رو نشود.وی با اشاره به ثبات قیمت سیم‌کارت‌های همراه اول در بازار تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار سیم‌کارت احتمال می‌رود تنها برخی از فروشندگان در مناطق مختلف تهران برای فروش بهتر خود سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول را با کاهش قیمت اندک در بازار عرضه کنند.
فروتن لاریجانی خاطرنشان کرد: در عین حال با توجه به بی‌رونقی بازار سیم‌کارت دائمی همراه اول در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌شود بازار سیم‌کارت‌های اعتباری تقاضای خود را از دست ندهند و همچنان مورد استقبال مردم باشد.
وی افزود: سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی نسبت به سایر سیم‌کارت‌های اعتباری دیگر در بازار به دلیل آنتن‌دهی مناسب در تمام کشور با گذشت زمان و افزایش آشنایی و آگاهی مردم، تاکنون با استقبال بیشتری مواجه شده است.
متقاضیان سیم‌کارت‌های همراه اول همچنان می‌توانند سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول را بدون نوسان قیمت نسبت به روزهای گذشته خریداری کنند.
هم‌اکنون میانگین قیمت سیم‌کارت‌های موجود در بازار پنج منطقه تهران به شرح ذیل است:
سیم‌کارت‌های صفر ۰۹۱۲ با کدهای ۲،۳،۴،۵،۶،۷ و ۸ به ترتیب به بهای پنج‌میلیون و ۸۰۰هزار ریال، پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، سه‌میلیون و ۷۵۰ هزار ریال، سه‌میلیون و ۷۰۰هزار ریال، سه‌میلیون و ۴۵۰ هزار ریال، سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و دو‌میلیون و ۸۸۰‌هزار ریال به فروش می‌رسد.
سیم‌کارت کارکرده کد یک همراه اول نیز تا سقف پنج‌میلیون و 700‌هزار ریال به فروش می‌رسد.
سیم‌کارت کارکرده کدهای ۲،۳،۴،۵،۶،۷ و ۸ به ترتیب به بهای چهار‌میلیون ریال، سه‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال، دو‌میلیون و ۸۰۰هزار ریال، دو‌میلیون و ۸۰۰هزار ریال، دو‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال، دو‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال و دو‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.