نکاتی برای خرید درایو - ۱۶ شهریور ۸۷

بازار دیجیتال- درایو جزو آن دسته از تجهیزات کامپیوتری است که امروزه در نتیجه ورود تکنولوژی‌های پیشرفته به بازار استفاده از آن مرسوم شده است.

شرکت‌های تولیدکننده نیز با توجه به نیاز کاربران هر از چند گاهی نمونه‌ای جدید و پیشرفته‌تر از قبل را روانه بازار می‌کنند.

به همین دلیل تنوع محصولات باعث سردرگمی خریداران این کالا می‌شود.

پس رعایت نکاتی هنگام خرید لازم و ضروری است.

سالاری یک فعال بازار در این زمینه می‌گوید: وقتی می‌خواهید یک دی‌وی‌دی بخرید باید دقت کنید که دستگاه پخش دی‌وی‌دی شما کدام فرمت دی‌وی‌دی را پشتیبانی می‌کند تا دچار مشکل نشوید. برای خرید دی‌وی‌دی همچنین باید نوع نیاز خود را نیز در نظر بگیرید. مثلا برای به وجود آوردن یک نسخه پشتیبان از برنامه‌های روی‌هارد رایانه DVD-RAM مناسب‌ترین گزینه است و برای دی‌وی‌دی که قابل‌پخش توسط دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی خانگی باشد DVD-R بهترین انتخاب است. پس به شما توصیه می‌کنیم همیشه مطمئن شوید دی‌وی‌دی پلیرتان آن نوع خاص دی‌وی‌دی که مدنظر شما است را ساپورت می‌کند. این موضوع معمولا در مشخصات دی‌وی‌دی پلیر در دفترچه راهنمای آن قید شده است.

به گفته این فروشنده هنگام خرید یک DVDRAM یا DVDWriter باید به سرعت و سازگاری آن با فرمت‌های صوتی و تصویری توجه کرد.

فعالان بازار معتقدند، در بین فرمت‌های استفاده شده به منظور نوشتن اطلاعات یک مرتبه(DVD-R و DVD+R ) دارای سازگاری مطلوبی با دی‌وی‌دی Player و درایوهای DVD-ROM موجود، هستند. به گفته فروشندگان با توجه به ماهیت تغییرپذیری دیسک‌های دی‌وی‌دی با قابلیت نوشتن مجدد، سازگاری آنان کمتر بوده و استفاده از آنها در برخی از درایوهای DVD-ROM یا DVD Players میسر نیست.

سرعت ضبط و پخش CD/DVD ROM و به ویژه CD/DVD WRITER نیز نقش مهمی در انتخاب این کالا دارد. به طوری که در حال حاضر انواع این کالا با سرعت‌های بالا از فروش بالاتری برخوردارند و نمونه‌های کم سرعت، زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

توجه به مارک، شناسنامه و گارانتی کالا نکته دیگری است که بسیاری از فروشندگان به آن اشاره کرده و می‌گویند: هنگام خرید یکCD/DVD ROM یا WRITER به شناسنامه کالا توجه داشته باشید؛ چرا که بسیاری از افراد اجناس از رده خارج را با مارک‌های معروف به بازار عرضه کرده و با قیمت بالا به فروش می‌رسانند.