رییس هیات‌مدیره مخابرات ایران گفت: با ورود اپراتور سوم به عرصه فعالیت اپراتوری تلفن همراه در کشور، اپراتور اول و سایر رقبا برای جذب مشتری، تعرفه‌ها‌ی خود را بازنگری می‌کنند و ارائه خدمات متنوع‌تر به مشترکان خود را در پیش می‌گیرند. وفا غفاریان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به‌طور قطع با ورود اپراتور سوم تلفن‌همراه رقابت تنگاتنگی میان اپراتور‌های تلفن‌همراه کشور ایجاد خواهد شد. وی در خصوص کاهش تعرفه اپراتور اول در سال‌جاری نیز گفت: فعلا اپراتور اول برنامه‌ای برای کاهش تعرفه خدمات در دستور کار خود ندارد، ولی در آینده این امر اتفاق می‌افتد. غفاریان درباره ارائه سرویس GPRS همراه اول نیز اظهار داشت: پس از تهران و کرج چهار شهر اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز خدمات سرویس GPRS را به مشترکان همراه اول ارائه خواهند کرد.

سرمایه‌گذاران تولید گوشی تلفن به اجرای طرح تحقیقاتی روی آوردند

عضو هیات‌مدیره کنسرسیوم سابق تولید گوشی تلفن‌همراه از اجرای یک طرح تحقیقاتی در مورد چگونگی و روش‌های تولید گوشی تلفن‌همراه در کشور خبر داد. محمد مرزبان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موانع ایجاد شده بر سر راه تولید‌کنندگان داخلی گوشی تلفن‌همراه گفت: بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری که بابت تولید این محصول در کشور صورت گرفته بود بی‌نتیجه ماند و هم اکنون تعدادی از سرمایه‌گذاران به انجام یک طرح تحقیقاتی در مورد صنعت تولیدگوشی تلفن‌همراه روی آورده‌اند.

وی توضیح داد: در این طرح در مورد روش‌های تولید گوشی در کشور و تولید آن بدون ورود به تنوع مدل‌های تولید بررسی خواهد شد. وی ادامه داد: براساس این پروژه مشخص می‌شود که اگر قرار باشد کار تولید گوشی در کشور صورت گیرد چه محصولی باید مد نظر قرار گیرد تا با شرایط تعرفه‌ای کشور قابل اجرا و تداوم باشد.

مرزبان با بیان اینکه در حالت فعلی بررسی در زمینه شرایط فنی تولید گوشی برای تولید‌کنندگان جذابیتی ندارد، گفت: در کشور یکسری محدودیت‌های تولید و شرایط ویژه وجود دارد که ما در حال بررسی این شرایط هستیم تا مشخص شود در چه شرایطی، با چه روشی و چه محصولی باید تولید شود تا صرفه لازم را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

مرزبان با بیان اینکه طرح تحقیقاتی موردنظر در حال حاضر با بودجه خودمان در حال انجام است، گفت: مدت زمان اجرای این طرح شش ماه پیش‌بینی شده و تا پایان سال نیز نتایج آن مشخص خواهد شد.

تولید تجهیزات شش‌میلیون خط تلفن‌همراه یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد

رییس کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار پیش‌بینی کرد که تولید تجهیزات این کنسرسیوم برای ظرفیت‌سازی شش‌میلیون خط تلفن‌همراه طی ماه آینده به اتمام می‌رسد.

منصور کبیری رهنی در گفت وگو با موبنا اظهار داشت: اگرچه تولید تجهیزات شبکه ارتباطات سیار، با تاخیر نسبت به زمان پیش‌بینی شده، آغاز شد، اما روند و جریان تولید انبوه منظم ادامه دارد.

وی با بیان این که کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار، تولید BTS را با موفقیت پشت سر گذاشته است، افزود: این کنسرسیوم به تدریج در دیگر بخش‌های قرارداد که تولید آنتن BSC و رادیو فرکانس است، تعهدات خود را اجرایی می‌کند.کبیری رهنی یادآور شد: اگرچه زمان قرارداد به اتمام رسیده است، اما دریافت تایید نمونه تجهیزات تولیدی، بیش از مدت زمان پیش‌بینی شده بوده که این امر باعث شد تا آغاز مرحله تولید دیرتر از موعد مقرر انجام پذیرد.